A fűszerpaprika, a bor és az őszibarack a délalföldi térség legértékesebb termékei
A fűszerpaprika, a bor és az őszibarack a délalföldi térség legértékesebb termékei közé tartoznak, termelésük és értékesítésük növelésében a minőség további javítását és fogyasztásuk népszerűsítését tartja a legfontosabb tényezőknek Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter.
Az agrártárca vezetője azt követően beszélt erről az MTI-nek, hogy szombaton részt vett a szatymazi gazdakör és a helyi önkormányzat által szervezett, „A gazdák szolgálatában” című konferencián, illetve az ahhoz kapcsolódó paprika és bormustrán.
A miniszter elmondta a fűszerpaprika hungarikum, és kiemelten védett magyar érték, termelésének fejlesztését segítheti, hogy a zöldségnövények támogatása a 2016-os 48 900 forintról mintegy 86 ezer forintra emelkedett az idén hektáronként. A fűszerpaprika termelők igénybe vehetnek még fémzárolt vetőmag termelésre is kompenzációt, ami 75 százaléka a vetőmag árának, kilogrammonként legfeljebb 30 ezer forint, és segítheti a minőség javítását az is, hogy számos újfajta kísérlet van folyamatban.
Szólt arról is, hogy a paprika hozamát 20-25 százalékkal növelhetik a termelők öntözéssel, ami kihasználatlan lehetőség.
Utalt arra is, hogy a minőség szerepe alapvető a piacok megtartásában és visszaszerzésben, a Magyarországra beáramló importpaprika olcsóbb, de gyengébb minőségű, ám dömpingáron érkezik az országba.
Fazekas Sándor hangsúlyozta: a térségben van Magyarország legnagyobb őszibarack termőterülete. Az itteni termelőknek is fontos, hogy folyamatban van az őszibarack-pálinka eredetvédelme, az ehhez szükséges eljárás megkezdődött.
A magyar borok minősége sokat javult köszönhetően többek között a borkiválósági programnak, a fajtaváltásnak, egyre népszerűbbek a fűszeres, gyümölcsös, könnyű borok – mondta. Ez az alföldi borvidékek számára is nagy lehetőség – tette hozzá.
Az új szőlőfajtákkal sikerült a piacból egy jelentős részt visszahódítani belföldön – mondta, megjegyezve, hogy a harmadára esett vissza az olasz borimport.
A továbblépéshez e területen szerinte alapvető, hogy a magyar emberek a magyar borokat vásárolják, amit olyan népszerűsítő rendezvényekkel is ösztönözni lehet, mint a szatymazi bormustra, amelyre idén mintegy 90 tételt neveztek – mondta a miniszter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mókás éttermi kampány: aki leadja a telefonját, ingyen bort kap
Az észak-itáliai Verona városában található Al Condominio étterem egy különleges…
Tovább olvasom >A bortermeléshez nélkülözhetetlenek az alacsony környezetterhelésű technológiák
Az agrártárca elkötelezett amellett, hogy Magyarországon minél kisebb környezetterheléssel járjon…
Tovább olvasom >Több száz bor mutatkozott be a Winelovers Grand kóstolón
Több mint 150 magyar bor- és pezsgőmárka vett részt összesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >