Magazin: Frissítő illatfelhők a zuhany alatt

Dátum: 2019. 05. 06. 07:53

A tusfürdők piacán a fogyasztók előszeretettel választják a kényelmes megoldást kínáló termékeket. Ez megmutatkozik abban, hogy egyre népszerűbbek a kisebb kiszerelések, amelyeket akár utazásokra, akár sporttevékenység utáni gyors felfrissülésre magunkkal vihetünk, valamint a férfi szegmensben a több funkciót ellátó, zuhanyzásra és hajmosásra is alkalmas 2in1 tusfürdők. Választásnál még mindig kiemelkedő szempont az illat, de már nagy hangsúlyt kap a vásárlók döntéshozásában az is, hogy egy-egy termék milyen összetevőkkel rendelkezik.

Az Unilever Magyarország Kft. arról tájékoztat, hogy 2018-ban a tusfürdőpiac értékben nagyobb mértékű növekedést ért el, mint volumenben, tehát folytatódik a prémiumizáció. A férfi szegmens gyorsabban növekszik, volumenben kétszer akkora mértékben nőtt, mint a női/uniszex szegmens. Tovább folytatják a térnyerést a drogériák, illetve a diszkontok, főként a hipermarket csatorna kárára. A legnagyobb mértékű növekedést 2018-ban a tavalyi évhez képest a független kisboltok, a diszkontok és a drogériák érték el.

Pusztai Anita
brand manager
Unilever

– A vásárlók jellemzően márka, kiszerelés, fogyasztói igény és ár szerint választanak. Jellemző rájuk a márkahűség, azonban a promóciók hatására könnyebben átcsábulnak. Érzékeny a piac a trendekre, új formátumokra, és a fogyasztók szívesen próbálják ki ezeket, különösen a modern trade csatornákban – avat be Pusztai Anita, brand manager.

Az Old Spice a Procter&Gamble egyik kiemelt márkája, a magyar fogyasztók egyik kedvenc termékcsaládja. A szegmens egyik meghatározó szereplőjeként a kategória növekedését tapasztalták, melyben termékcsaládjuk is két számjegyű növekedést tudhat magáénak.

– Hiszünk benne, hogy a magas minőségű termékek, a célcsoportra szabott marketingeszközök használata és a márkahűség növeli az értékesítést – jelzi Krubl Yvette.

A P&G közép-európai vállalati kommunikációs managerétől azt is megtudjuk, hogy a szaküzletek szerepe felértékelődik, a gyors és célzott vásárlás felé tolódik el az irány, a vásárlási élmény. Az Old Spice termékcsalád minden típusú láncban a láncra szabott termékkínálattal van jelen és áll a vásárlók rendelkezésére.

 

A legfontosabb szempont az illat

Juhász-Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group termék managere arra hívja fel a figyelmet, hogy a zuhanyzás napjainkban már nemcsak egy alapvető tisztálkodási tevékenység, hanem lehetőség a feltöltődésre, kikapcsolódásra.

Juhász-Tabár Zsuzsa
termék manager
Target Sales Group

– Szerintünk a különféle illatoknak ebben központi szerepük van, ezért cégünk portfóliójában csakis kellemes, finom illatú tusfürdők szerepelnek, amelyek hidratálnak és ápolják a bőrt. Az inecto Naturals fenntartható forrásból származó, organikus argán- és kókuszolajjal dúsított, 90%-ban természetes összetevőket tartalmazó krémtusfürdőink krémes állaguknak, kellemes illatuknak és hidratáló hatásuknak köszönhetően igazán népszerű termékek vásárlóink körében – jegyzi meg Juhász-Tabár Zsuzsa. – Bár kiszerelés tekintetében a 250 ml-es még mindig a legnagyobb szegmens a tusfürdőpiacon, úgy gondoljuk, hogy a dupla ekkora, vagyis 500 ml-es trea­clemoon tusfürdőink népszerűségüket többek között ennek az űrtartalomnak is köszönhetik.

A Colgate-Palmolive Kft.-nél úgy látják, a tusfürdőpiac mind női, mind férfi termékeket tekintve dinamikus növekedést mutatott 2018-ban.

– A Palmolive márka hasonló dinamikával bír. Büszkék vagyunk rá, hogy 2018-ban a top márkák közül a Palmolive produkálta a legnagyobb forgalmi növekedést a tusfürdőpiacon – hangsúlyozza Farkas-Pogács Gabriella, a Colgate-Palmolive Kft. retail marketing managere.

Mint mondja, az árérzékenység a tusfürdők esetében viszonylag kismértékű, és inkább promócióérzékenységként nyilvánul meg. A saját márkás termékek aránya viszont alacsony más kategóriákhoz képest.

– A vásárlók elsődlegesen a márkatermékekben bíznak, és párhuzamosan több márka variánsait használják. A választás kiemelt szempontja az illat, amely mellett egyre fontosabbá válnak az addicionális termékelőnyök, amelyek által egy-egy termék ki tud emelkedni a polcon található széles választékból – teszi hozzá Farkas-Pogács Gabriella.

 

 

Izgalmas, új összetevők

A Target Sales Group a treaclemoon „one ginger morning” fantázianevű gyömbéres, és „wild cherry magic” cseresznyés variánsok mellé idén januárban vezette be az „ice bon bon surprise” különleges, cukorkaillatú tusfürdőt, amely hamar népszerű lett vásárlóik körében.

– Hiszünk abban, hogy a vásárlóközönség egyre tudatosabban vásárol, és a választásuknál már nemcsak az ár, a márka és az illat az elsődleges szempont, hanem figyelembe vesznek egyéb tényezőket is, például milyen az adott termék összetevőlistája, vagy végeztek-e állatkísérleteket az előállítás során. Cégünk kiemelten fontosnak tartja, hogy egy naponta használatos termék – mint például a tusfürdő – csakis kiváló minőségű, ellenőrzött összetevőkből készüljön, amelyet vegán vásárlók is használhatnak, és állatkísérlet-mentesek. Az általunk forgalmazott inecto Naturals és treaclemoon tusfürdők is megfelelnek ezeknek a kívánalmaknak. Az inecto Naturals termékek csomagolása ezen felül 100%-ban újrahasznosítható csomagolásból készült, mert látjuk, hogy a műanyagok hihetetlen mennyiségű jelenléte a természetben jelenleg mekkora probléma – emeli ki Juhász-Tabár Zsuzsa.

A Colgate-Palmolive Kft. legkedveltebb termékei között van a márka alappillérét adó Palmolive Olive Milk variáns, amely olívakivonatot és hidratáló tejet tartalmaz. A másik fő termékük a Palmolive Milk protein tusfürdő, amelyet valódi tejproteinnel gazdagítottak, így érzékeny bőrűek számára is ideális választás. Ez a termék 2019-től már 500 ml-es kiszerelésben is elérhető.

– A Palmolive márka mindig is a természet ihlette variánsokat és valódi újításokat hozott a piacra. A legújabb termékcsaládunk a Palmolive Clay, amelynek formulája agyagot is tartalmaz. Az agyag csökkenti a faggyútermelést, javítja a bőr vérkeringését, illetve eltávolítja az elhalt bőrsejteket. Így a tisztálkodás után bőrünk puhább, finomabb és tisztább lesz. A termék három variánssal – aloe verával, rózsaolajjal és eukaliptusszal – érhető el – tájékoztat Farkas-Pogács Gabriella.

 

 

 

pszerűek a többfunkciós termékek

A P&G rendelkezésére álló adatok is azt mutatják, hogy a gyors és célzott, egyre ritkább vásárlás helyeződik előtérbe. Emellett fogyasztóik a teljes termékcsaládot tekintve az általuk jól megszokott illatokat részesítik előnyben. Az Old Spice 2in1 terméket is kínál, mely a sampon és a tusfürdő tulajdonságait egyesíti egy palackban, így könnyű és kényelmes használatot biztosít a felhasználónak.

Krubl Yvette
közép-európai vállalati
kommunikációs manager
P&G

– Ez a termék is remek példája, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak az újdonságokra, illetve azokra a termékekre, amelyek egyben több funkciót is nyújtanak. Nyártól két új illattal gazdagodik az Old Spice család, az Old Spice Captain és az Old Spice Roamer tusfürdőkkel, ez az illatcsalád teljesen új illatjegyeket tartalmazó cikkelemekből fog állni, melyekkel célunk újabb fogyasztói rétegek megnyerése, a márka ismertségének növelése a tusfürdő szegmensben. Emellett utazáshoz ideális, mini kiszereléssel (50 ml) is jelentkezünk az Old Spice család legkedveltebb illatával. Ez a termék is remek példa arra, hogy a vásárlók több mint fele már otthonán kívül használ tusfürdőt, például utazáshoz, edzőteremben, munkahelyen, így a praktikum és könnyű szállíthatóság is fontos szempont lett, miközben kedvenc termékükről ezekben a helyzetekben sem kívánnak lemondani – fejti ki Krubl Yvette.

Az Unilever Magyarország Kft. Baba márkájának kínálatában töretlen népszerűségnek örvend Magyarország kedvenc tusfürdője, a Baba Lanolin variáns. Márkaportfóliójukon belül hangsúlyos szerepet kap továbbra is a 400 ml-es, illetve a családi, 750 ml-es méret is. A Baba márkát folyamatosan a piaci trendeknek megfelelően építik, idén is jelentkeznek több termékinnovációval.

– Legújabb bevezetésünk 2019-ben a Baba Sport 2in1 egzotikusabb illatú frissítő férfi tusfürdő és sampon, melyet kifejezetten edzés, sportolás után ajánlunk férfiaknak a felfrissüléshez és regenerációhoz. A termék csomagolásán hangsúlyos a vízilabda, amely magyar kötődés megkülönbözteti a Baba Sport variánst versenytársainktól – mondja Pusztai Anita.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink