A Frieslandnél már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak
Már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak Mátészalkán a FrieslandCampina Hungária Zrt.-nél – mondta az MTI-nek Szautner Péter, a cég vezérigazgatója pénteken a XII. Coop Rally nyolcadik állomásán.
A vezérigazgató emlékeztetett arra: a mátészalkai üzemben a késztermék-előállítás az elmúlt négy évben több mint 15 százalékkal növekedett, főként a márkázott és feldolgozott termékek gyártását növelték.
A múlt évben a Friesland Hungária Zrt. árbevétele mintegy 30 milliárd forint volt, ami 8 százalékkal haladta meg az előző évit. A mátészalkai gyárban készül a Túró Rudi már a múlt század 60-as éveinek vége óta, most ez a termék árbevétele adja az összes árbevétel 40-45 százalékát. A Túró Rudi mellett egyéb Pöttyös és Milli termékek gyártása is folyik az üzemben. A termékek 95 százalékát belföldön értékesítik, a fennmaradó hányadot elsősorban Romániában és Szlovákiában adják el.
Évente termékfejlesztésre 100 milliós nagyságrendben költ a FrieslandCampina Hungária Zrt., legutóbb 2014-ben egy desszertüzemet építettek Mátészalkán mintegy 800 millió forintos beruházással. A társaságnál mintegy 300 ember dolgozik, és évente 33-35 millió liter tejet dolgoznak fel a cégnél. 45 magyarországi termelővel állnak kapcsolatban a régióban, hosszú távú szerződés alapján. A következő ötéves fejlesztési ciklusban kapacitásbővítést és technológiai fejlesztést is terveznek a mátészalkai gyárban – mondta a vezérigazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tervezhető jövőképet biztosít a fiataloknak az agrárszakképzés
Ma az agrár technikumok és szakképző iskolák kiszámítható életpályát kínálnak,…
Tovább olvasom >Hatalmas lehetőség előtt az állattenyésztők ágazata
Óriási károkat szenved az európai agrárium, a gazdák és intenzív…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Régiók Kincsei – hazai finomságok a SPAR polcain
Hazai kistermelők piacra jutását segíti a SPAR Magyarország a Régiók…
Tovább olvasom >Ismét jönnek az ökoparadicsomok a Lidl-nél
Április 25-től és május 2-től időszakos jelleggel ismét megtalálhatóak lesznek…
Tovább olvasom >Teljesen új arculattal jelentkezik az Atmedia
A Digital-Media Hungary konferencián 15 év után teljesen megújult arculattal…
Tovább olvasom >