FM: exportra is bőven jut a magyar gabonából
Magyarország gabonaellátása biztosított a tavalyi történelmi rekordokhoz képest alacsonyabb idei eredmények ellenére, és a terményből exportra is bőven jut – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a 15. euroregionális kenyérfesztiválon Győrben.
A tárca az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében idézte az államtitkárt, aki azt mondta: az őszi búza aratása mindenhol befejeződött, 958 ezer hektáros területről 5 millió tonnás a termés. A legmagasabb termésátlagokat Tolnából és Baranyából jelentették.
Az átlaghoz képest több étkezési őszi búza termett az idén. Az étkezési és a takarmánybúza aránya általában 30-70 százalékos, idén viszont körülbelül fele-fele arányú.
Nagy István felhívta a figyelmet arra, hogy az étkezési és a takarmánybúza aránya Győr-Moson-Sopron megyében még ennél is jobb, 75-25 százalékos. A nagyobb mennyiségű étkezési búza növelheti az ágazat kiviteli arányát is – jelezte.
Közölte azt is, hogy országos átlagban hektáronként 5 tonna hozammal 1 millió tonna őszi árpa került a magtárakba.
Az ország kenyérgabona-, takarmány- és vetőmagellátása biztosított, emellett exportra is bőven jut a termésből, a géntechnológiai módosításoktól mentes, kiváló minőségű magyar gabona keresett árucikk Európában – hangsúlyozta az FM államtitkára a tárca közleménye szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyszerre jelent kihívást a pocok és az invazív növény kiszorítása
Az utóbbi száz évben háromszor volt ilyen február, március, ami…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >71 százalékkal nőtt a friss tojás importja
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >