Felmérés készül a munkaerőpiacról a szőlő-bor ágazatban
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) on-line felmérést indított, hogy részletesen feltérképezze a szőlő- és bortermelő vállalkozások foglalkoztatási jellemzőit – közölte az HNT az MTI-vel.
A közlemény szerint az online felméréssel az AKI és a HNT a munkaerő-piaci gondok enyhítését szolgáló intézkedések kidolgozásához kíván információs bázist létrehozni.
A közleményben kiemelték, az agráriumon belül is kiemelten nagy élőmunka-igényűnek számító ágazatban rendkívül komoly gondokat okoz a megfelelő munkaerő hiánya, a minőségi szőlőtermesztéshez, borkészítéshez elengedhetetlen a szaktudással és kellő gyakorlattal rendelkező munkavállaló.
Az ágazatban zajló termelést erős ciklikusság jellemzi, így a vállalkozásoknak nem csak a megfelelő munkaerő megtalálása, de a megtartása is nehéz.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a közleményben úgy fogalmaz, hogy az ágazat a vidékfejlesztés eszköze is lehet, amennyiben munkaerőigénye a vidék népességmegtartó erejének növekedését szolgálja.
A kérdőív kitöltése név nélkül történik, a felmérés technikai hátterét, az információk rendszerezését az AKI adja. Az agrárkutató intézet az elmúlt években több országos hatókörű munkaerőpiaci felmérést végzett.
A kérdőív az Agrárgazdasági Kutató Intézet honlapján, a https://www.aki.gov.hu/kerdoivek/menu oldalon érhető el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Mókás éttermi kampány: aki leadja a telefonját, ingyen bort kap
Az észak-itáliai Verona városában található Al Condominio étterem egy különleges…
Tovább olvasom >Durván emelkedik a baromfi – és sertéshús ára
Az AKI (Agrárközgazdasági Intézet) legfrissebb jelentése szerint a magyar baromfiágazat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >