FAO: több mint kétéves mélyponton a világpiaci élelmiszerárak novemberben
Novemberben több mint kétéves mélypontra csökkentek az élelmiszerárak a világon elsősorban az olajos magvak, a tejtermékek és a szemes termékek áresése miatt.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által nyomon követett öt alapvető élelmiszer árindexe 2016 májusa óta legalacsonyabb, 160,8 pont lett novemberben az októberi 162,9 pont után.
Tavaly novemberben az index jóval magasabban, 175,7 ponton állt.
A múlt hónapban a szemes termékek ára 1,1 százalékkal, a tejtermékeké 3,3 százalékkal, az olajos magvaké pedig 5,7 százalékkal csökkent októberhez képest, míg a húsféléké csak minimálisan mérséklődött, a cukor ára viszont 4,4 százalékkal emelkedett.
Tavaly átlagosan 8,2 százalékkal nőttek az élelmiszerárak a világban. A legnagyobb áremelkedést a tejtermékeknél jegyezték fel, 31,5 százalékot. A húsárak 9 százalékkal nőttek, a szemes termékek ára 3,2 százalékkal, az olajos magvaké pedig 3 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest. Az általános trenddel ellentétesen mozgott a cukorár, amely tavaly 11,2 százalékkal csökkent a megelőző évhez viszonyítva.
A FAO csütörtökön közölt legújabb előrejelzése szerint a 2018/2019-es termésévben a globális gabonatermés 2,595 milliárd tonna lesz, ami nagyjából megegyezik előző becslésében szerepelt adattal és 2,4 százalékkal alacsonyabb a tavalyi rekordmennyiségnél.
Ezen belül a FAO 725,1 millió tonna búzaterméssel számol, ami 2,8 millió tonnával kisebb a korábban vártnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vetőmagokkal segíti Csád mezőgazdaságát hazánk
Agrár szaktanácsadási programmal, mintafarmmal és felsőoktatási együttműködésekkel segítené hazánk Csád…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai Kenyával
Afrika lehet a világ legnagyobb globális élelmiszer-előállítója, hazánknak pedig az…
Tovább olvasom >Több együttműködést sürget a banánágazatban az ENSZ FAO
A Negyedik Banán Világfórum résztvevői megvitatják a főbb kihívásokat, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >