Ezernél is több terméket vizsgált a Nébih a Szupermenta program keretében
Összesen 1029 terméken csaknem 20 ezer laboratóriumi mérést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Szupermenta program elmúlt 3 éve alatt.
A Nébih pénteki közleménye szerint a vizsgálatok 40 termékkört érintettek, a kedveltségi kóstolásokon ezernél is többen vettek részt. Hozzátették, hogy a minőségi, biztonsági és vásárlói kedveltségi ellenőrzések többek között feldolgozott élelmiszerekre, alkoholos italokra, zöldségekre és gyümölcsökre, fűszernövényekre, fűmagokra és állatgyógyászati készítményekre is kiterjedtek. A komplex vizsgálati rendszer laboratóriumban végzett méréseket és hatósági termékellenőrzést is magában foglal, eredményei a Szupermenta honlapon (www.szupermenta.hu) tekinthetők meg – írták.
Felidézték, hogy a Nébih 2014 novemberében a fogyasztói tudatosság javítására indította el a Szupermenta szemléletformáló kampányt, amely terméktesztekkel segítette a vásárlókat az élelmiszerek, élelmiszerlánchoz kapcsolódó termékek tudatos kiválasztásában.
A vizsgált termékcsoportok dobogós helyezettjei 2015 novembere óta használhatják a Szupermenta emblémát, amelyet egy éven át tüntethetnek föl a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken. A lehetőséggel eddig 18 alkalommal éltek a gyártók és a forgalmazók – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar fogyasztók aflatoxin terhelését vizsgálták a Nébih szakemberei
A Debreceni Egyetem és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közös…
Tovább olvasom >Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >