Magazin: Értékelt rétegek

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 09. 19. 07:00

Az elmúlt évek értékesítési trendjeit megfigyelve jól látható, hogy a háztartási papíráruk piaca az elmúlt időszakban töretlenül növekszik. A kategória értékben megelőzte a mennyiségi növekedést, köszönhető ez annak, hogy a fogyasztók sok esetben a prémium, magasabb ár-érték arányt képviselő termékre váltottak.

különböző kategóriák közül a legnagyobb növekedést a háztartási papírtörlő érte el, ezt követte a toalettpapír és a papír zsebkendő. A szalvétaeladások tovább csökkentek, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy szerepét sok esetben átveszik a konyhai papírtörlők. A nedves toalettpapír kategória is két számjegyű növekedést ért el az elmúlt években, ahol további növekedés várható, hiszen ezen termékek még viszonylag alacsony, 16% körüli penetrációval rendelkeznek.

Sokrétű kínálat

A piaci adatokat tekintve elmondható, hogy a kétrétegű toalettpapírok visszaszorulóban vannak az üzletek polcairól. A vásárlói igények a nagyobb kiszerelésű, általában illatosított, minimum háromrétegű, kiváló ár-érték arányú termékek irányába tolódnak, és egyre többen választanak 4 rétegű, illetve nedves toalettpapírt is. A Zewa termékfejlesztéseit alapos fogyasztói kutatások előzik meg, innovációik követik a piaci igényeket.

– A Zewa termékekkel az a célunk, hogy az emberek életét megkönnyítsük, kényelmesebbé tegyük. Reagálva a fogyasztói igények elmozdulására, idén ősszel egy egyedülálló, prémium toalettpapírt vezetünk be a piacra. Nedves toalettpapír kínálatunk pedig egy új, Aloe verás változattal bővült, így már ötféle változatban találhatók a polcokon – ismerteti Hegedűs Eszter, a SCA Hygiene Products Kft. Zewa brand managere.


Hegedűs Eszter
Zewa brand manager
SCA Hygiene Products

A különböző csatornák közötti árversenyt a gyártók eltérő kiszerelésekkel igyekeznek elhárítani. A vásárlói szokások átrendeződésén túl, a szélesebb választékot bemutatni képes hipermarketek mellett, a kisebb alapterületű, szuper kategóriájú vagy az alatti üzlettípusok is egyre inkább törekszenek innovációra a választékuk kialakításánál. A vásárlóik kedvelik és keresik az akciós árral és extra, másodlagos kihelyezéseken megtalálható, nagy kiszerelésű higiéniai és háztartási papíráru termékeket.

– A vásárlói kosárértékek egyre inkább növekednek, ez főleg a papír zsebkendő kategóriában, a dobozos kiszerelésű papír zsebkendőknek köszönhető, de egyre több a 7-10 db-os, kis csomagos kiszereléseket vásárló is – ismerteti Varga Orsolya, a Vajda-Papír Kft. brand managere.


Varga Orsolya
brand manager
Vajda-Papír

2016 óta a Kimberly-Clark Kleenex és Huggies prémium márkáinak disztribúcióját a DunaPro látja el. Legfőbb céljuk, hogy ezeket a nemzetközileg is sikeres márkákat minél szélesebb körben elérhetővé tegyék a magyar fogyasztók számára. A Kleenex zsebkendői elérhetőek itthon többek között az Auchan, a CBA, a Metro és a Rossmann polcain is. A következő időszakban tovább szeretnék bővíteni a termékek disztribúcióját és a márka ismertségét is.

– Szerintünk a papír zsebkendő nem csupán egy funkcionális eszköz, hanem komoly segítség egy megfázás esetén, de akár otthonunk dísze is lehet. Ezért a Kleenex mindkét fogyasztói igényre minőségi megoldást nyújt. A Kleenex Balzsamos papír zsebkendő körömvirág-tartalma óvja az orr érzékeny bőrét. A Kleenex Ultra Soft zsebkendő pedig az egyik legpuhább zsebkendő a piacon, mely használatával segít megelőzni az orr kipirosodását. Emellett a Kleenex dobozos papír zsebkendői esztétikus látványt jelentenek lakásunk bármely pontján elhelyezve – ismerteti Horváth Zita, a Dunapro brand managere.


Horváth Zita
brand manager
Dunapro

A kiszerelést illetően a piaci igényeknek megfelelően a Kleenex portfóliójában is megtalálhatók az ún. „on the go” (kiscsomagos) papír zsebkendők és a Kids Collection termékei, amelyek használatával játékossá tehető az orrfújás a gyermekek számára.

– Fogyasztóink kedvelik kipróbálni az újdonságokat, ezért kellemes, vízparti emlékeket visszaidéző illatot csempésztünk új, limitált kiadású, Ooops! AQUA papír zsebkendőnkbe, amellyel a nyári időszakban találkozhattak a vásárlók. Az Ooops! zsebkendőink közé idén még egy testet-lelket megnyugtató levendulaillat is érkezett, amellyel egyre szélesebb körben találkozhatnak a vásárlók – mondja Varga Orsolya.

Színesek és ducik

A háztartási higiéniai papíráruk körében is fontos a folyamatos fogyasztói elégedettség fenntartása, ami leginkább a termék minőségét érinti. A konyhai papírtörlők és szalvéták esetében – ahol a Renova színes és egyedülálló, nyomott mintás termékei lakberendezési kiegészítőként is funkcionálnak – az innováció különösen fontos szempontot jelent a vásárlók választásában.

– A kiváló minőségen túl, a további fejlesztéseinkben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni a dizájnelemekre és az attraktív csomagolásra annak érdekében, hogy a papír örömforrást is jelentsen. Minden évben megújulnak szezonális termékeink, így karácsonykor egy vadonatúj ünnepi kollekcióval jelenünk meg. A médiafogyasztási szokások megváltozásával, a márka ismertségének növelése érdekében, óriási fejlődési potenciált látunk az olyan közösségi médiás platformokban, mint az Instagram, a Facebook és a Youtube. Ezért hirdetéseinkkel, promócióinkkal intenzíven fogunk megjelenni ezeken a felületeken is – emeli ki Gerencsér Attila, a Carboferr Zrt. business unit managere.


Gerencsér Attila
business unit manager
Carboferr

A háztartási papírtörlőknél a tendencia az 1 tekercses 500 lapos termékek (ún. duci vagy Jumbo törlők) ugrásszerű népszerűségének és az egyre nagyobb lapszámú 2 tekercses kiszerelések iránti kereslet fejlődését mutatja.

– Új fejlesztésünk, az egytekercses Ooops! Maxi háztartási papírtörlő igazi sikertermékké vált. 500 szöszmentes lapjával és gigantikus méreteivel igazán hosszan tartó, gazdaságos megoldás a háztartások minden szegletében, a konyhától a garázsig. Az egyre szélesebb disztribúcióval rendelkező, új fejlesztésű, 2 tekercses Ooops! Duo XXL papírtörlőnk 220 puha, de mégis kiválóan nedvszívó, dekoratív lapjával nélkülözhetetlen a háztartásokban.

Nincs több ragacsos ujj

A Zewa két új kategóriát építő terméket is bevezetett idén tavasszal: a Zewa Classic és Protect nedves kéz- és arctörlő kendőket, melyek tökéletes megoldást nyújtanak útközben, amikor nincs lehetőség például kézmosásra. Az idei évben a teljes dobozos papírzsebkendő-kínálatuk is megújult.

– Nagy népszerűségük miatt minden évben jelentkezünk téli, illetve nyári limitált kiadású toalettpapír és papír zsebkendő termékekkel. A klasszikus ATL-eszközök mellett (TV, digital, print, közterület) mindig törekszünk egyedi megjelenésekre is, valamint mintaszórással is segítjük az új termékek kipróbálását. Egyedi PR-, valamint social media aktivitásokkal is készülünk az év második felében – avat be a brand manager.

– Széles körű BTL-támogatást tervezünk a háztartási papíráruk minden kategóriájában. A száraz WC-papírok esetében a prémium szegmens penetrációja növelésének érdekében a vásárlói edukációt helyezzük a középpontba. A nyári utazások alkalmával a nedves toalettpapírokra fókuszálunk, az iskolakezdés valamint az allergia időszakában a papír zsebkendőket támogatjuk, míg a grillszezonban a háztartási törlőkendőink többcélú felhasználását mutatjuk be. Az ATL-ben megjelenő üzeneteket display- és POS-anyagkihelyezésekkel vizualizáljuk áruházi szinten is. Továbbá országos fogyasztói nyereményjátékokkal, többcsatornás kuponozással és széles körű online aktivitásokkal, mintaszórással serkentjük az eladásokat – tájékoztat Forgách Réka, a SCA Hygiene Products Kft. junior trade marketing managere.


Forgách Réka
junior trade marketing manager
SCA Hygiene Products

Mindig kéznél van

Az Ooops! termékek fejlesztésének fontos aspektusa, hogy a vásárlók különböző ízlésvilágúak, ezért a csomagolás minden esetben több szemnek tetsző, a sorból kitűnő és jól észrevehető. Így a márkahű vásárlók mellett az akcióvadászok is könnyen felismerik a jól bevált termékeket.

– Fontos, hogy a vásárló azonnal, a vásárlás pillanatában tudja az adott termékdarab, réteg-, illetve egyéb adatait, amely miatt épp amellett dönt. A papírtermékek esetében a könnyű nyithatóság mára már szinte minden fogyasztó alapelvárása, ezért alkalmazzuk számos termékünkön az Easy open és az Open&Close innovációkat, illetve a papírtörlők esetében a Center Feed adagolási megoldásokat – teszi hozzá Burján Daniella, a Vajda-Papír Kft. trade marketing managere.


Burján Daniella
trade marketing manager
Vajda-Papír

Az Ooops! márkával idén többször találkozhatnak a vásárlók a televízió képernyőjén. A történetek egy család hétköznapjait mutatják be az Ooops! Excellence toalettpapírral és az Ooops! Maxi papírtörlővel. Nyáron tovább folytatódtak a sztorik a márka You­-
tube csatornáján (www.youtube.com/ooopsmagyarorszag), és a követők a Facebookon egészséges receptekkel, családi programajánlóval, vicces kisfilmekkel és érdekes játékokkal is találkozhatnak. Idén nyáron indult útjára a legjobbanyuka.blog.hu.

– Május végén indult a Legyél Te az ÉV ANYUKÁJA! promóciónk, melyben arra kértük az anyukákat, hogy fotózzák, videózzák le a rosszban sántikáló, huncut, maszatos csemetéket, és Facebook-, illetve a promóciós oldalunkon (evanyukaja.ooops.hu) feltöltve osszák meg velünk ezeket. Az aktivitásnak több ezer látogatója volt, akik folyamatosan figyelemmel kísérték a gyorsan gyarapodó, vicces fotókban bővelkedő oldalt, ezzel pedig sikerült újabb márkakövetőket toboroznunk. A győztes anyukák otthonát a profi Ooops! takarítócsapat varázsolta patyolattisztára, a fődíj nyertese pedig egy 600 000 Ft értékű TENSI utazást nyert. Őszi, új promóciónkban továbbra is az Anyukákat jutalmazzuk, hisz november 5-ig mindössze min. 499 Ft értékben kell Ooops! terméket vásárolni ahhoz, hogy egy blokkal játékba kerülhessenek, és értékes vásárlási utalványokat és Ooops! termékcsomagokat nyerhessenek, amelyeket még karácsony előtt minden nyertesünk kézhez kap – avat be Varga Orsolya.

Sz. A.

Kapcsolódó cikkeink