Energiatudatos védjegyet nyert el a COOP

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 10. 03. 11:38

Energiatudatos Vállalat címet tanúsító védjeggyel ismerték el a COOP Gazdasági Csoport boltfejlesztéseit, írja a társaság Origohoz eljuttatott közleményében.

Az elismerést a Virtuális Erőmű Program energiahatékonysági kiválósági pályázatának kilencedik alkalommal megrendezett díjátadó gáláján vehette át az üzletlánc az Innovációs és Technológiai Minisztériumban.

A Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit Kft. által működtetett pályázat 2011 óta díjazza az energiatudatosság és az energiahatékonyság mellette elkötelezett hazai vállalkozásokat.

Nemzetközi, illetve hazai kutatások azt bizonyítják, hogy a vállalati energiahatékonyság javításának első lépése a tudatosság megteremtése. Odafigyeléssel, az energiafogyasztás ésszerűsítésével, mérésével és ellenőrzésével
az energiafelhasználás mintegy 10 százalékkal csökkenthető, amelyhez elsősorban a szemlélet és a vállalati gyakorlat megváltoztatása szükséges.
Sőt, az általános gyakorlat azt mutatja, hogy további 10 százalékos energiamegtakarítás érhető el gyorsan megtérülő beruházásokkal. A jelentősebb mértékű energiamegtakarítást eredményező fejlesztésekhez pedig, magasabb megtérülési idő szükséges.

A Magyar Innováció és Hatékonyság Kft. szorgalmazza, hogy az állam ösztönzőkkel segítse az energiamegtakarítást célzó beruházások megvalósulását.

Az energiahatékonyság javításának útját követve épül fel az Energiahatékonysági Kiválósági Pályázat.

Az Energiatudatos Vállalat elismerést annak köszönhetően kapta meg a COOP Gazdasági Csoport, hogy a jelenlegi energiahatékonysági helyzetének felmérését követően releváns mértékű, de reálisan megvalósítható önkéntes vállalásokat tett az energiahatékonyságának növelése érdekében.

A hálózat növelni kívánja a felhasznált megújuló energiák részarányát, a 2018-2019-es évek folyamán legalább 10 franchise partner üzletén épít ki napelemes HMKE rendszert.

Az elismeréssel kapcsolatban Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója elmondta: a cégcsoport – boltmegújítási programjának kertében – már évek óta kiemeleten kezeli a környezet- és energiatudatosság erősítését. Elmondta, a vállalatnál úgy látják, hogy ezzel a következő generációk érdekeit szolgálják, amellett, hogy ez versenyképességi kérdés is.

Az energia-megtakarítással költségcsökkentést tudunk elérni, ami 2700 üzlet tekintetében jelentős, így középtávon működésünk hatékonyságát növeli.”

Ennek érdekében az elmúlt években több konkrét intézkedést is meghoztunk, így elindítottuk a hűtők utólagos üvegajtózását, üzleteink világításának LED-technológiával történő korszerűsítését, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját, illetve a napelemes technológia telepítését. Célunk, hogy 2700 üzletünk többségére kiterjesszük ezeket a műszaki megoldásokat – tette hozzá.

A cég környezettudatosságával kapcsolatban továbbá kiemelte: az országban elsőként a hálózat közel 300 üzletében már elérhető szolgáltatás a használt étolaj visszagyűjtése, de hamarosan az összes szupermarket kategóriájú üzletre kiterjesztésre kerül. A vásárlóink ösztönzésére a visszavitt használt sütőolajért literenként 80 forint értékű levásárolható kupont adnak. (origo)

Kapcsolódó cikkeink