Elárasztja a görögdinnye Európát
Nem csak Magyarországon, de egész Európában alacsonyak a görögdinnye felvásárlási árak és túlkínálat van a gyümölcsből a piacokon – mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos kertészeti osztályának vezetője csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Mártonffy Béla kiemelte: júliusban a változékony időjárás miatt egész Európában akadozott az export, a korábbi időszakokban a spanyol és az olasz görögdinnye általában július közepére elfogyott a piacokról, hogy aztán a magyar görögdinnye vegye át a helyüket. Az idén azonban a spanyol és az olasz görögdinnye nem futott ki július közepére a piacokról, a magyar dinnyéből pedig nem tudtak annyit szállítani, mint amennyire szükség lett volna, a gyümölcs egy része bent ragadt a belföldi piacokon, a felvásárlási árak pedig csökkentek – tette hozzá.
Felidézte, hogy a múlt szerdán dinnyetermelők teherautókról dobáltak dinnyét a budaörsi Tesco épülete elé, ezzel tiltakoztak az áruházlánc árpolitikája, akciói ellen, amellyel szerintük 20-25 forintra szorítják le a felvásárlási árat.
Mártonffy Béla közölte: a kereskedelemben nem lehet az a cél, hogy nagyon alacsony áron gyenge vagy heterogén minőségű termékeket kínáljanak a fogyasztónak, mert ez sem a vásárlónak, sem az adott áruháznak, sem pedig a termelőnek nem tesz jót.
Hangsúlyozta: a jó minőségű magyar dinnyét normális áron lehet és kell is értékesíteni. A normális ár azt jelenti, hogy meg kell fizetni a termelőnek az előállítás költségét plusz valamennyi nyereséget, mert ellenkező esetben az országban senki nem fog termelni és elfogy a piacról a magyar görögdinnye – hangsúlyozta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Támogatják az európai kormányok az alternatív fehérjéket tartalmazó étrendet
A PLMA International összefoglalója szerint több európai ország is támogatja…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >