Egyre népszerűbbek a shopping-applikációk

Dátum: 2019. 01. 21. 11:30

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Egyre többen használtak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – idéz egy friss elemzésből a piacesprofit.hu.

A Selectivv szakemberei annak jártak utána, hogy melyek a legnépszerűbb vásárlási applikációk a magyarok körében letöltésszám, illetve használat tekintetében, valamint azt is vizsgálták, hogy alakult az idei karácsonyi időszakban a nagyobb budapesti bevásárlóközpontok, hipermarketek forgalma.

Az év utolsó negyedévében folyamatosan nőtt a shopping-applikációk használata a magyar vásárlók körében. Ahogy 2017-ben, úgy a tavalyi év végén is folyamatos emelkedést ért el az eBay, az eMag, az Aliexpress és a Fashiondays Magyarországról származó forgalma.

A gigantikus kínálatáról és alacsony árairól ismert kínai Aliexpress magyarországi vásárlóinak többsége a 30 év alatti korosztályból került ki a vizsgált időszakban, de a 20 év alattiak is nagy arányban képviseltették magukat, akik jobbára az utolsó pillanatra hagyták a vásárlást (csakúgy, mint az eBay-t látogató fiatalok). Az applikációt egyébként több magyar férfi használja, mint nő. A nők az eMag és a Fashion Days vásárlói között voltak többségben a negyedik negyedévben.

Az 50 év felettiek közül már csak kevesen választották az applikáción keresztüli vásárlást a karácsonyi ajándékok beszerzéséhez.

A 20 év alatti online vásárlók aránya minden évben markánsan növekszik az eBay magyarországi felhasználói között, bár a növekedés mértéke 2017-ben némileg magasabb volt: tavaly novemberben 1 százalékkal, decemberben pedig 2 százalékkal használták többen az appot, mint idén.

A kutatásból az is kiderült, hogy nem szorítkozunk csak az egyik, vagy másik megoldásra: a bevasárlóközpontok és hipermarketek látogatói is előszeretettel alkalmazzák az appokat. (piacesprofit.hu)