Egyre népszerűbbek a pontgyűjtő kártyák

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 22. 00:03

A válság miatt csökkenő fogyasztás bővülést indított el a pontgyűjtő és hűségkártyák piacán, több kisebb cég is belevágott az ügyféltoborzás e módjába. Megnövekedett a pontbeváltási hajlandóság, ami a kártyákon összegyűjtött pontok felértékelődését jelzi.

A magyar piacon átlagosan évi 20-30 millió plasztikkártya foroghat, ám nagymértékű a fluktuációjuk. Amennyiben egy nagyobb vállalat új akciót vagy terméket vezet be, illetve lecseréli egy szegmensben kártyaállományát, az hirtelen több százezer darabos keresletnövekedést indukál. Ebből adódóan a kisebb kártyagyártók számára lehetetlen az előre tervezés – mondta lapunknak Kapitány András, a Multicard Kft. ügyvezetője.
A kártyák terjedését gátolja, hogy bonyolult kiszolgálórendszer felépítését igényli a bevezetés. Az új kártyakibocsátás általában évi 100-120 ezer darab között mozog, a Spar és az Interspar belépésével, valamint más új partnerek (Burger King, Patikapont) szeptemberi belépésével legalább évi 150 ezer új kártya kiadását prognosztizálják – írja a napi.hu.

Kapcsolódó cikkeink