Egyre kevesebbet költenek luxuscikkekre a kínaiak
A kínai vásárlók egyre kevesebb okostelefont vesznek, a drága órák és kézitáskák eladása is csökkenhet a jövőben – írja az origo. Az európai luxuscégek részvényárfolyamát jelentősen befolyásolta, hogy az Apple korábban bejelentette, kevesebb iPhone-t értékesítettek az év utolsó három hónapjában, mint várták, mivel az ázsiai gazdaságban erőteljes lassulás megy végbe.
A kínai luxuskiadások a lassú gazdaság ellenére 2018 első felében erősek maradtak. Ugyanakkor még a főbb európai divatházak nem tették közzé éves jelentésüket.
A befektetők aggódnak, hogy az adatok nem lesznek kedvezőek, ugyanis ha a kínai vásárlók nem költöttek az új iPhone -ra, akkor más luxuscikkekre is csökkenhetett a kereslet.
A svájci óragyártók szövetsége szerint a Kínában értékesített órák száma novemberben esett. Továbbá a Svájci Gazdasági intézet aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az országban fellelhető óragyártók jelentősen csökkentették a megrendelésekre vonatkozó elvárásaikat a következő három hónapra.
Nem az a kérdés, hogy lesz-e lassulás, hanem inkább milyen mértékű”– nyilatkozta Flavio Cereda, a Jefferies befektetési bank elemzője.
A kínai vásárlók a globális luxusértékesítés egyharmadáért felelősek a Bain és az Altagamma jelentése alapján, ez pedig akár évente több mint 7 milliárd dollárt is jelenthet.
Az európai luxuscikkek kiskereskedői az elmúlt években a kínai fogyasztókra támaszkodtak leginkább. A Bain ráadásul korábban úgy vélte, a kínai felhasználók a luxusipari vásárlások felét fogják kitenni 2025-re.
Az aggodalmat az okozza, hogy mintegy évtizedes gyors növekedés után a kínai gazdaság lassulni látszik: 2018-ban a kínai gazdaság a leggyengébb eredményt produkálta 1990 óta. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >