Egyre kevesebbet költenek luxuscikkekre a kínaiak
A kínai vásárlók egyre kevesebb okostelefont vesznek, a drága órák és kézitáskák eladása is csökkenhet a jövőben – írja az origo. Az európai luxuscégek részvényárfolyamát jelentősen befolyásolta, hogy az Apple korábban bejelentette, kevesebb iPhone-t értékesítettek az év utolsó három hónapjában, mint várták, mivel az ázsiai gazdaságban erőteljes lassulás megy végbe.
A kínai luxuskiadások a lassú gazdaság ellenére 2018 első felében erősek maradtak. Ugyanakkor még a főbb európai divatházak nem tették közzé éves jelentésüket.
A befektetők aggódnak, hogy az adatok nem lesznek kedvezőek, ugyanis ha a kínai vásárlók nem költöttek az új iPhone -ra, akkor más luxuscikkekre is csökkenhetett a kereslet.
A svájci óragyártók szövetsége szerint a Kínában értékesített órák száma novemberben esett. Továbbá a Svájci Gazdasági intézet aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az országban fellelhető óragyártók jelentősen csökkentették a megrendelésekre vonatkozó elvárásaikat a következő három hónapra.
Nem az a kérdés, hogy lesz-e lassulás, hanem inkább milyen mértékű”– nyilatkozta Flavio Cereda, a Jefferies befektetési bank elemzője.
A kínai vásárlók a globális luxusértékesítés egyharmadáért felelősek a Bain és az Altagamma jelentése alapján, ez pedig akár évente több mint 7 milliárd dollárt is jelenthet.
Az európai luxuscikkek kiskereskedői az elmúlt években a kínai fogyasztókra támaszkodtak leginkább. A Bain ráadásul korábban úgy vélte, a kínai felhasználók a luxusipari vásárlások felét fogják kitenni 2025-re.
Az aggodalmat az okozza, hogy mintegy évtizedes gyors növekedés után a kínai gazdaság lassulni látszik: 2018-ban a kínai gazdaság a leggyengébb eredményt produkálta 1990 óta. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kínára figyel a Carlsberg
A dán Carlsberg, amely az előrejelzéseket felülmúló éves bevételről számolt…
Tovább olvasom >Hazánk tovább erősíti az agrárkapcsolatait Kínával
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Kína és Magyarország közötti mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Fidelity: Japánon és Indián Ázsia szeme
Kína jövőbeli fejlődése a régió legnagyobb bizonytalansági tényezője, de messze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >