Magazin: Egy csomag rágót és egy doboz marihuánát kérek!

Dátum: 2019. 02. 06. 10:34

A piaci elemzések már a marihuánaalapú fogyasztási cikkek forgalmát is mérik. Legalábbis az Egyesült Államok piacain, ahol a legújabb FMCG-kategóriaként nevezett szegmensről készült Bloomberg-jelentés szerint, melyet a ConvenienceStore News közölt augusztusban, a kategória forgalma 2026-ra elérheti az 50 milliárd dollárt. Az adatot Scott Sinder, a NACS’ tanácsadója és a Steptoe & Johnson LLP partnere osztotta meg a lappal.

Mindennek az alapját az a legalizációs folyamat jelenti, melyben az USA egyre több tagállama engedélyezi a marihuána – nemcsak orvosi célú – fogyasztását, az erre épülő iparág pedig a retailben is pozíciókat keres. Washington államban, mely az USA-ban az elsők között legalizálta a szert, jelenleg mintegy 500 kereskedő forgalmaz ilyen – eredeti kifejezéssel: rekreációs – termékeket. Itt 2017-ben a retail csatornákban való értékesítés meghaladta az 1,3 milliárd dollárt, 2018-ra pedig 2 milliárdot meghaladó összeget prognosztizálnak.

A ConvenienceStore News szerint az új termékkategória óriási lehetőséget jelent a kényelmi boltok számára a jövőben, és ahogy Melissa Vonder Harr, az iSEE Store Innovations marketingigazgatója fogalmazott, a marihuána átfordíthatja a kényelmi üzletek hagyományos „gas-smokes-cokes” kínálatát a „gas-smokes-tokes” (szleng a marihuánás cigarettára) hármasára. //

69105.png