Drágul az élet Németországban
Tovább gyorsult az infláció augusztusban Németországban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett végleges, az előzetessel megegyező adatsorának tanúsága szerint.
Augusztusban 1,8 százalékkal voltak magasabban a fogyasztói árak az egy évvel korábbinál, míg júliusban 1,7 százalékos, júniusban 1,6 százalékos, májusban pedig 1,5 százalékos emelkedést mértek.
Mindazonáltal az év első hónapjaiban magasabb volt az infláció: januárban 1,9, februárban 2,2, márciusban 1,6, áprilisban pedig 2,0 százalékos volt a pénzromlás üteme éves összevetésben.
Az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak augusztusban. Júliusban 0,4 százalékos, júniusban pedig 0,2 százalékos emelkedést mértek.
A gyakran változékony energia- és élelmiszerárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben 1,6 százalék, havi szinten pedig 0,1 százalék volt az év nyolcadik hónapjában.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves összevetésben 1,8 százalék, havi szinten pedig 0,2 százalék volt augusztusban.
Az éves összevetésű infláció gyorsulásában az energia- és az élelmiszerárak növekedése játszotta a legfontosabb szerepet. Az energia 2,3 százalékkal, az élelmiszerek pedig 3,0 százalékkal drágultak augusztusban az előző havi 0,9, illetve 2,7 százalékos emelkedés után.
A végleges adatok azt mutatják, hogy a német gazdaságban kissé erősödött az inflációs nyomás, csakúgy mint a többi nagy euróövezeti gazdaságban, ami arra késztetheti az Európai Központi Bankot (EKB), hogy ne várjon a rendkívül laza monetáris politika szigorításának megkezdésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >