Digitális próbaérettségi kkv-knak
Hogy hatalmas kihívás vagy kiugrási lehetőség-e a digitalizáció, alapvetően azon múlik, mennyire hatékonyan válik a mindennapi működés részéve. Az eredményes implementációhoz célszerű tisztában lenni vele, honnan is indulunk – ehhez ad támpontot a Microsoft Magyarország online kérdőíve.
A digitális transzformációt sokan még mindig az évszázad informatikai beruházásának tartják – tévesen. A folyamatban ugyanis a technológiai jellegzetességeknél sokkal lényegesebb a humánfaktor és a vállalati kultúra. A Microsoft nemzetközi felméréséből az derül ki, hogy az eredményes digitális átalakulás alapfeltétele egy támogató vállalati légkör megléte.
A kutatásból kiviláglik, hogy a környezetet tekintve az európai átlag közelében vagyunk: a magyarországi alkalmazottak 16,2 százaléka saját megítélése szerint fejlett vállalati kultúrában dolgozik, 17,8 százalékuk pedig egyenesen erős digitális kultúrával rendelkezőnek tartja munkaadóját. Mindez ígéretes, bár a nyitottság a befogadókészség önmagában ugyanúgy nem elég, mint hozzáférhetővé tenni az alkalmazottaknak az új eszközöket. Az eredményes transzformációhoz ösztönzni kell őket, hogy valóban éljenek a lehetőségekkel. A felmérés szerint az innováció azokban a szervezetekben tud kiteljesedni, amelyek kellő autonómiát és felhatalmazást szavaznak meg a munkavállalóknak.
Mielőtt pedig kitűznénk a végcélt, érdemes tisztázni a kiindulási pontot – ebben a Microsoft Digitális Fejlettségi Index (MDFI) lehet a segítségünkre. A kitöltésével reális képet kaphatunk arról, hol állunk jelenleg a digitalizációban és milyen lépéseket kell megtennünk az olyan munkaterületeken, a kapcsolattartás az ügyfelekkel, a belső kommunikáció, a tervszerű működés, az adatbiztonság vagy a közösségi média üzleti célú, hatékony használata. Megtudhatjuk, hogyan és mitől lesznek elégedettebbek az ügyfelek és elkötelezettebbek a munkatársak a biztonságos távoli munkavégzés révén, milyen csapatmunkamegoldások támogatják a leginkább a hatékony információáramlást, a projektek kézben tarthatóságát. „Haladó szinten” pedig abban is tanácsot kaphatunk, miért és hogyan érdemes összekapcsolni a begyűjtött adatokat egy ügyfélkapcsolati (CRM) rendszerrel annak érdekében, hogy ne menjünk el a kínálkozó keresztértékesítési és upsell lehetőségek mellett sem.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >