Csehországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Januárban 8,2 százalékra gyorsult a decemberi 4,6 százalékról a kiskereskedelmi forgalom éve szintű növekedése Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában.
A statisztikusok szerint az ipari fogyasztási cikkek, az élelmiszertermékek és az üzemanyagok forgalma egyaránt növekedett.
Az ipari fogyasztási cikkek forgalma éves összehasonlításban 12 százalékkal emelkedett idén januárban, az élelmiszertermékeké 3,5 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 7,5 százalékkal emelkedett – mutatott rá a CSÚ.
Hasonlóan a korábbi hónapokhoz az internetes kiskereskedelmi forgalom éves szintű növekedése 23,8 százalék volt, messze meghaladva a más szektorokban kimutatott növekedést. A legnagyobb mértékben a számítógépek és kommunikációs eszközök forgalma növekedett, 30,6 százalékkal. A háztartási berendezések forgalma 18,3 százalékkal emelkedett.
Havi szinten a kiskereskedelmi forgalom növekedése – amelybe két éve nem számítják bele a gépkocsieladásokat – 0,8 százalékos volt. Ebben a relációban az élelmiszertermékek forgalma 2,3 százalékkal, az iparcikkeké 1,5 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
Januárban az építőipar teljesítménye éves összehasonlításban 33,6 százalékkal növekedett. A CSÚ szerint ez nagymértékben a kedvező időjárásnak köszönhető. Az ipar éves szintű növekedése januárban 5,5 százalékos volt. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban…
Tovább olvasom >Csehországban mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Éves összevetésben februárban 1,6 százalékra mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >