Csaknem húsz százalékos árbevétel növekedés a Kékkutinál 2006-ban

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 03. 07. 00:00

Idén 15 százalékkal, 169 millió literre növelik az eladott ásványvíz mennyiséget. Áprilistól jönnek az ízesített vízek.

A Kékkuti Zrt. tavaly 8,5 milliárd forint árbevételt ért el,
ami 19,7 százalékos növekedés 2005-höz képest. A társaság piaci részesedése az
eladott literben számított mennyiség alapján 15,3 százalék, forintban pedig
22,5 százalék.

Jean-Philippe Lebon vezérigazgató párizsi sajtótájékoztatón
jelentette be, hogy a Kékkuti által forgalmazott Theodora ásványvíz piaci
részesedése mennyiségben 10,6 százalék volt tavaly, értékben számolva pedig
17,4 százalékot hasított ki a magyar piacból a termék. A társaság másik ásványvize,
a Nestlé Aquarel az évet mennyiségben 4,7 százalékos, forintban pedig öt százalékos
piaci részesedéssel zárta. A Theodora értékesítése 2006-ban 35 százalékkal, a
Nestlé Aquarellé 48 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A Kékkuti Ásványvíz 155 főt foglalkoztat. A társaság az idén
áprilisban vezeti be ízesített termékeit. A vezérigazgató elmondta:
Magyarországon az ásványvíz fogyasztás tavaly 850 millió liter volt, ami 16
százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát.

A Nestlé Waters, a Kékkuti Ásványvíz 100 százalékos
tulajdonosának 2006-os árbevétele 9,4 százalékkal nőtt, és meghaladta a 6
milliárd eurót. Üzemi eredménye tavaly 530 millió euró volt, míg 2005-ben 457
millió eurót ért el. A Nestlé Waters világpiaci részesedése értékben számolva
19,1 százalékra emelkedett tavaly.

A Theodora értékesítése tavaly 35 százalékkal nőtt.

Kapcsolódó cikkeink