Már negyedik egymást követő éve szerepel a Coca-Cola HBC csoport a Dow Jones Fenntarthatósági Index élén
A Coca-Cola HBC Csoport, a The Coca-Cola Company egyik vezető palackozóvállalata, a negyedik egymást követő évben került a Dow Jones Fenntarthatósági Index élére az italgyártó vállalatok között. 2016-ban különösen a munkaügyi gyakorlatok, a feltörekvő piacokkal kapcsolatos stratégiák, az egészség és táplálkozás, valamint a környezetvédelem terén felmutatott kiemelkedő fenntarthatósági teljesítményével a Vállalat összesen 90 pontot ért el – ez 38 ponttal több, mint az iparági átlag.
Az év folyamán a Coca-Cola HBC folytatta környezeti hatásai minimalizálását, és tovább munkálkodott azon, hogy partnereivel együttműködésben, egy fenntartható értéklánc kialakításával a pozitív változás élére álljon, és a közösségek támogatásával javítsa azok általános jólétét.
A korábbi évek fejlesztéseinek köszönhetően 2016-ban 3%-kal esett vissza az egy liter ital előállításához szükséges víz mennyisége. Az energiafelhasználási arány szintén 5%-kal csökkent, ami azt jelenti, hogy a vállalatnak kevesebb energiára van szüksége egy liter ital előállításához. Az általunk piaci forgalomba hozott összes csomagolóanyag 37%-át sikerült visszagyűjtenünk újrahasznosításra 2016-ban.
A Coca-Cola HBC Csoport körülbelül 600 millió fogyasztót szolgál ki három kontinens 28 kiépített, fejlődő és feltörekvő piacán. 2016 folyamán 294 civil szervezettel együttműködve 7,3 millió eurót – adózás előtti eredményünk 1,6%-át – fektettünk a közösségek jólétének javítására irányuló, a környezet- és vízgazdálkodásra, valamint ifjúságfejlesztésre fókuszáló kezdeményezésekbe.
2016 fenntarthatósági eredményei számokban:
- 31.083 munkavállaló
- 35.000 beszállító az értékláncban
- 3,1 milliárd eurónyi kifizetés a beszállítók felé
- 281 millió euró befizetett adó
- 6%-kal kevesebb közvetlen széndioxid-kibocsátás az előző évhez képest
- 33%-kal kevesebb vízveszteség egy liter legyártott ital után az előző évhez képest
- 88%-os értékelés a fenntartható munkavállalói elkötelezettség terén
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől
A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől…
Tovább olvasom >Magyar kutató fejlesztett őssejtaktiváló étrend-kiegészítőt
Az öregedés elleni küzdelem nem új keletű törekvés az emberiség…
Tovább olvasom >