Bizakodnak az euróövezeti befektetők
Már a harmadik egymást követő hónapban a befektetői hangulat az euróövezetben a berlini Sentix gazdaságkutató intézet májusra vonatkozó kimutatása szerint.
A befektetői hangulatindex tavaly november óta a legmagasabb szintre, 5,3 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 0,3 pontról. Elemzők romló értékre, mínusz 2,1-re számítottak májusról.
A mutató nulla fölötti értéke derűlátó, nulla alatti értéke borúlátó várakozásokat tükröz.
A befektetők hangulatát erősen javította a globális környezet kedvező alakulása, valamint az, hogy legalább októberig nem kell attól tartani, hogy Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból.
Májusban tovább javult a gazdasági helyzet világszerte, Európában is. Így a recessziótól való félelmek enyhültek – mutatott rá Manfred Hübner, a Sentix igazgatója.
A hangulatindex elemei közül a befektetői környezet aktuális állapotát számszerűsítő mutató 4 ponttal, mínusz 0,3 pontra – tavaly március óta a legerősebb szintre – emelkedett. Az euróövezet következő hat hónapjára vonatkozó várakozások alindexe 3,8 pontról 11,0 pontra nőtt.
A Sentix németországi hangulatindexe is javult: az áprilisi 2,1 pontról 7,9 pontra nőtt értéke, ami tavaly november óta a legjobb adat. A jelenlegi helyzet megítélését tükröző mutató értéke 10,5 pontról 18,3 pontra, a kilátásoké pedig mínusz 6,0 pontról mínusz 2,0 pontra kúszott fel. Hübner a kedvező változást annak tulajdonítja, hogy az év eleje óta jelentősen élénkülő kínai gazdaság egyre nagyobb lökést ad az exportfüggő német gazdaságnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >Januárban tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent az euróövezet ipari termelése
A vártnál jobban, tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent januárban…
Tovább olvasom >Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban
Az előző hónaphoz mérve januárban nőtt, éves összevetésben csökkent a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >