Hatalmas értékleírás az amerikai élelmiszeripari óriásnál

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 02. 25. 11:01

Az amerikai Kraft Heinz, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 12,61 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet egy egyszeri tétel, egy 15,4 milliárd dolláros értékleírás miatt.

A Kraft Heinz így a tavalyi évet 10,2 milliárd dolláros mínuszban zárta, míg egy évvel korábban 11 milliárd dollár profitja keletkezett. A cég tavalyi forgalma 26,26 milliárd dollárra nőtt a 2017. évi 26,1 milliárd dollárról.

A Kraft azért kényszerült a közelmúltban a nagy összegű leírásra, mert a fogyasztói szokások változása miatt termékei vesztettek az értékükből. Nagyon rossz hír számukra a vásárlások online útra terelődése és az Amazon térnyerése is.

A H. J. Heinz élelmiszeripari vállalat és a Kraft Foods Group 2015-ben olvadt össze.
Az egyesített Kraft Heinz vállalatban a Heinz részvényeseinek 51 százalékos tulajdonrésze lett, a maradék 49 százalék a Kraft részvényeseihez került. A pénteki New York-i tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Kraft Heinz árfolyama csaknem húsz százalék mínuszban állt. (origo)

Kapcsolódó cikkeink