Az online értékesítések: inkább a vásárlások gyakoriságától függ a piac bővülése
Az internetes vásárlási gyakoriság növelése már fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása, rövid távon ugyanis nem várható új, érdemi vásárlóerővel rendelkező rétegek tömeges megjelenése a szektorban – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint az összesített online kiskereskedelmi forgalom csaknem 20 százalékkal, mintegy 25 milliárd forinttal haladta meg az idei első fél évben a tavalyi azonos időszak eredményét, a csaknem 14 millió rendelés 154 milliárd forintos forgalmat eredményezett.
A magyar piacon 2015-ben átlagosan évi 9,7 online vásárlás jutott egy aktív vásárlóra, 2016-ban 10,5 volt az átlag, az idén viszont már az egy vásárlóra jutó éves online rendelések száma elérte a 10,9-et, és a mostani ütemet alapul véve az év végére 11,2 alkalomra nőhet az átlagos éves rendelések száma.
A legkeresettebb és legnépszerűbb termékek továbbra is a könyvek, játékok, ruházati cikkek, műszaki- és számítástechnikai eszközök, így általában ezek értékesítésére szakosodik a legtöbb e-kereskedő. Nagyot ugrott az idén az élelmiszerek, háztartási- és drogéria cikkek, valamint a baba-mama termékek iránti online kereslet is – közölték.
A kisebb, kevésbé tőkeerős e-kereskedők jellemzően a szakosodást választják, a nagyobb, piacvezető szereplők pedig inkább a választék folyamatos bővítésében látják a növekedés útját. Ez utóbbi azonban több, korábban nem jelentkező kihívással is jár a közlemény szerint. A nagy termékkínálat azt is eredményezheti, hogy a vásárlók „elvesznek” a virtuális sorok és polcok között, a kereskedő nehezebben tudja tervezni a kampányait, miközben a készletezés, raktározás is komplexebb folyamattá válhat.
A vevőknél a kereskedők közötti választás egyedüli szempontja sokáig csak a kiszemelt termék ára volt. A vásárlási gyakoriság és tudatosság növekedésével azonban az árközpontú megközelítés kiegészült további szempontokkal, a többi között a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatások minőségével, a termékpaletta méretével, az átvételi és kiszállítási, valamint a választható fizetési lehetőségekkel.
Igazán kitűnni olyan technikákkal lehet, amelyek révén a vásárlók meg tudják különböztetni a kereskedőket egymástól, például személyre szabott ajánlatokkal – hívta fel a figyelmet a GKI Digital és az Árukereső.hu. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Ez okozza a legnagyobb kihívást otthon a magyaroknak az IKEA felmérése szerint
Szeretnénk rendezett környezetben élni, de sokaknak okoz nehézséget az otthonuk…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Grant Thornton felmérés: Rugalmasság és befogadó munkakörnyezet segíthet megtartani a számviteleseket
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >