Az ITM kiemelten vizsgálja a webáruházakat
Novembertől kiemelten vizsgálja a webáruházakat az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) IT Laboratóriuma, hogy a vásárlók jogkövető cégek online felületeiről rendelhessenek – közölte az MTI-vel szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A magyar fogyasztóvédelem jelentős eredménye, hogy a webáruházak által elkövetett ismételt jogsértések aránya a korábbi évek átlagos 54 százalékához képest 2018-ban a negyedére, 13 százalékra esett vissza – mutattak rá.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, a minisztérium speciális laboratóriuma a fogyasztóvédelmi hatósággal közösen már több mint 1600 webáruház ellenőrzését végezte el.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a karácsonyi rendeléseknél külön érdemes odafigyelni a szállítási időre.
A közleményben emlékeztettek, az interneten rendelt termék az átvételtől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldhető a kereskedőnek. A cég az elállási jogot nem kötheti többletfeltételhez – például a bontatlan csomagoláshoz, a számla meglétéhez -, viszont az elállási jog nem korlátlan, például CD-re, DVD-re, egyedileg készített termékre nem vonatkozik – tették hozzá.
A tudatos vásárlói döntést segíti a minisztérium által üzemeltetett, www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu címen elérhető adatbázis, amely már több mint 500, jogsértést elkövető webáruház adatait tartalmazza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >Még sosem volt annyi visszaélés a német boltokban, mint tavaly
A vásárlók rendszerint ráfizetnek a multik újabb és újabb trükkjeire,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >