Az exportlehetőségekről tárgyalt Japánban az államtitkár
Az exportlehetőségekről tárgyalt Tokióban a japán társtárca miniszterhelyettesével és importcégek vezetőivel Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára – közölte az FM az MTI-vel kedden.
A minisztérium tájékoztatása szerint a japán félnek átadott dokumentumok alapján megszűnhetnek a madárinfluenza miatti kereskedelmi szankciók. Hozzátették, hogy Czerván György a hőkezelt baromfitermékek, valamint a cseresznye, a meggy, a kajszi, a szilva, az alma és a paprika exportjához szükséges szakmai dokumentációkat is átadta tokiói kollégájának.
Hivatalos programjának részeként az államtitkár több japán élelmiszerimportőr cég képviselőjével is tárgyalt az élelmiszer-kivitel lehetőségeiről, valamint megnyitotta a Foodex kiállítás magyar standját – írták. A 144 négyzetméteres kiállítótér új arculattal mutatja be a magyar termékeket a Távol-Kelet egyik legrangosabb élelmiszeripari rendezvényén – olvasható a közleményben.
Az FM hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek adatai alapján dinamikusan fejlődhet a Japánba irányuló az élelmiszerkivitel. Hozzátették, hogy a szigetországban ismerik és kedvelik többek között a magyar mangalicát, libamájat és a tokaji borokat, az együttműködést pedig erősíti, hogy Japán lesz az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás (OMÉK) díszvendége szeptemberben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrártámogatások: akár több évre is előfinanszírozást nyújt az MBH Bank
Tovább bővítette a mezőgazdasági támogatások előfinanszírozásának lehetőségeit az MBH Bank.…
Tovább olvasom >A mezőgazdasági biztosítások kárkifizetései csökkentek 2023-ban
A mezőgazdasági díjbevételek összesen 32,8 milliárd forintot (–10 százalék), a…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >