Az EP szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokat fogadott el
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokat fogadott el az online vásárlások esetében, ugyanis felmérések szerint az utazással, szórakozással, ruházattal, elektronikai termékekkel és hitelezéssel foglalkozó elektronikus kereskedelmi oldalak több mint egyharmada megsérti az uniós fogyasztóvédelmi jogot.
Az uniós parlament sajtószolgálatának tájékoztatása szerint a fogyasztók erősebb védelmét és a csalások hatékonyabb kivizsgálását biztosító jogszabályt 591 szavazattal 80 ellenében 15 tartózkodás mellett fogadták el.
Az új szabályok azokat a joghézagokat szüntetik meg, amelyek részben az országonként különböző jogalkalmazásból adódnak.
Az elfogadott és aktualizált Fogyasztóvédelmi együttműködés keretében a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok szorosabb együttműködésben és több eszközzel vehetik fel a harcot a szabályok gyakran határokon átnyúló internetes megszegése ellen.
A csalásokat feltáró nyomozás során a hatóságok ezentúl információt kérhetnek a weboldalakat regisztráló cégtől, titkos tesztvásárlást végezhetnek, és büntetést róhatnak ki. Rendelkezhetnek arról, hogy kétes működésű oldalakra a fogyasztókat értesítő automatikus figyelmeztetés kerüljön ki, valamint el is távolíttathatnak bizonyos törvénysértő tartalmakat. A kereskedőket kártérítésre kötelezhetik, a fogyasztóknak pedig kártérítési felvilágosítást adhatnak.
Amennyiben a jogsértő magatartás a tagállamok és az Európai Unió lakosságának legalább kétharmadát érinti, a válaszlépéseket a tagállami hatóságok helyett az Európai Bizottság irányítja. A jogszabálynak köszönhetően a fogyasztóvédelmi civil szervezetek nagyobb szerepet kapnak a jogsértések jelzésében és orvoslásában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >Még sosem volt annyi visszaélés a német boltokban, mint tavaly
A vásárlók rendszerint ráfizetnek a multik újabb és újabb trükkjeire,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >