Az élelmiszerpazarlás ellen hirdet harcot az EU
2030-ra a mostani felére akarja csökkenteni az élelmiszerhulladék mennyiségét az Európai Parlament – írja a Világgazdaság Online.
Az EP környezetvédelmi bizottságának jelentése arra hívja fel a figyelmet, hogy az unióban évente 88 millió tonna élelmiszer kerül a kukába, amiért elsősorban a háztartások és a feldolgozóipar felelős, miközben az Unió területén minden tizedik ember nem jut rendszeresen megfelelő minőségű élelmiszerhez.
Hölvényi György európai parlamenti képviselő szerint nagyon egyszerű lépésekkel is lehetne javítani a helyzeten, például azzal, ha az emberekkel jobban megismertetnék a „minőségmegőrzési idő” és a „fogyaszthatósági idő” közötti különbséget. Az Eurobarometer felmérése szerint az uniós állampolgároknak még a fele sincs tisztában ezzel – idézte a képviselőt az Inforádió.
„Ezeknek a lejártával sok esetben az élelmiszer még felhasználható, de most nem ez a gyakorlat. Ezen kellene változtatni” – közölte a politikus. Létre kellene hozni egy olyan egységes rendszert, amelyben a fogyasztásra alkalmas, de feleslegnek számító élelmiszer eljuthat a rászorultakhoz – tette hozzá.
Hölvényi György szerint szemléletváltozásra is szükség van, hogy ne a sok ezer kilométerre, hanem a helyben termett zöldség, áru élvezzen előnyt. Példaként említette, hogy az északi országokban kihalászott rákot Marokkóba viszik hámozni, majd onnan vissza Hamburgba – a folyamat során nagy mennyiségű élelmiszer került a szemétbe, a rákot folyamatosan hűteni, megfelelő körülmények között tárolni kell, de még így is megéri a vállalkozásnak. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb kihívás a fenntarthatóság az élelmiszerbiztonságban
Az agrártárca kiemelten kezeli az élelmiszercsomagolás és a fenntarthatóság közötti…
Tovább olvasom >Ismét meghirdette a Nébih a Húsvét zöldítő pályázatot
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a tudatos ünnepi készülődés jegyében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >