AMC: a közösségi agrármarketingé a jövő
A hazai gazdaság versenyképességének növelésében fontos szerepet játszik, hogy mára a hazai vállalkozások is felismerték, hogy csak úgy maradhatnak fenn a piacon, ha termékeiket a kiváló minőségen túl célzott marketingakciókkal, a hozzáadott, egyedi értékek kiemelésével is népszerűsítik – mondta Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője a Századvég Gazdaságkutató által szervezett agrárium és a vidékfejlesztés helyzetét elemző konferencián. Hangsúlyozta: az AMC ehhez többek között belföldi fogyasztásösztönző kampányokkal, pályázaton nyújtott forrásokkal, nemzetközi kiállítási megjelenések szervezésével, üzletember találkozókkal, szakmai konferenciákkal, rendezvényekkel járul hozzá.
Daróczi László kiemelte: az AMC által szervezett nemzetközi megjelenések kiemelt szerepet játszanak a hazai kkv-k helyzetének javításában. Az idei, berlini Nemzetközi Zöld Hét kiállításon az AMC szervezésében partnerországként a magyar kiállítók termékeit például 400 ezer látogató ízlelhette meg. Előadásában az ügyvezető arra is felhívta a figyelmet, hogy a piaci alapon működő, nagy presztízsű nemzetközi kiállításokon szükségszerű a folyamatosan növekvő jelenlét, mert akár egy év kimaradás is évekre visszavetheti a kialakult partneri- és piaci kapcsolatokat.
A rendszeresen megjelenő országok jobb helyen, nagyobb területtel, olcsóbb áron jelenhetnek meg a vásárokon, szögezte le előadásában Daróczi László, megjegyezve, hogy a magyar mezőgazdaság és élelmiszerágazat előretöréséhez ezért elengedhetetlen a fejlődésre törekvő, stratégia mentén való gondolkodás, az együttműködés és a tenni akarás a cégek részéről is.
Míg 20 éve a kiállítások sikerét a megkötött üzletek számában mérték csupán, mára ezek a rendezvények köztudottan a bemutatkozás, a figyelemfelkeltés, a személyes találkozás és bizalom építés és a kapcsolattartás speciális fórumai. Nincs ez másként a hazai kiállításoknál sem, ahol a kiegyensúlyozott fejlődés érdekében helyet kell biztosítani a kisebb cégek, KKV-k megjelenésére és teret kell adni a „szakma” képviselőinek is – tette hozzá Daróczi.
Mindezek alapján szervezett idén első alkalommal az AMC Szakmai Napot az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A több mint 1200 agrárszakmai és élelmiszergazdasági döntéshozót, termelőt és beszerzőt megmozdító eseményt az AMC tapasztalatait felhasználva, a termelők marketingkultúrájának és szakmai tudás és tapasztalat tárának erősítése érdekében mostantól minden évben megrendezi.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >Megnyílt a FOODEX, tíz kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Tíz kiállító részvételével, egy 100 négyzetméteres közösségi standmegjelenéssel vesz részt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >