Almalé lesz az étkezési almából
Olyan mértékben szenvedtek minőségromlást az ősszel étkezési almaként a hűtőházakba tárolt gyümölcsök, hogy – kármentés gyanánt – Magyarországon is újraindultak a léüzemek, de az árak az őszihez hasonlóan a mélyben vannak – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az európaihoz hasonló helyzet van az almapiacon Magyarországon is, a szokásosnál több alma van még a hűtőtárolókban – mondta a Világgazdaságnak Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke.
Ebből adataik szerint néhány tízezer tonnának nem látszik a piaca – néhány napja Rácz Imre, az agrárkamara Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei elnöke százezer tonna eladatlan almáról beszélt. Nehezíti a helyzetet, hogy az egész európai piac telített almával, így a megszokott belföldi értékesítési csatornákon kívül más levezetési lehetőség nincs – mondta Apáti Ferenc.
Az alma iránt közepes a kereslet, ráadásul a tételek mintegy háromnegyede csak akciókban, relatíve alacsony árakon értékesíthető az áruházláncoknak.
Azok a termelők pedig, akik nem rendelkeznek áruházlánci beszállítási lehetőséggel, a közvetítő kereskedelem irányába próbálják eladni az almát, de csak meglehetősen alacsony – Apáti Ferenc megfogalmazása szerint az értékesítési hajlandóság alsó határáig lenyomott –, kilogrammonként nettó 40-60 forintos áron tudják értékesíteni. Súlyosbító tényező, hogy az átlagosnál nagyobbak a tárolási veszteségek. Az ősszel betárolt étkezési alma 10-30 százalék veszteséggel tárolható ki, olyan mértékű a romlás, a héj- és a húsbarnulás. (vg.hu, Kelemen Zoltán)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >