Magazin: A vásárlók szerint (2. rész)
A promóciós játékok mechanizmusa és a nyeremények értéke jelentősen befolyásolja a részvételi kedvet. A bonyolult szabályok, a logózott ajándékok és a kisebb értékű nyeremények kevésbé ösztönző összetevői egy-egy akciónak.
Bár az interneten való regisztrációt elfogadják a vásárlók, azonban minél több adatot kell megadni, a játéknak annál kevésbé van motiváló ereje, főként az idősebb korosztálynál. Kiemelt nehézséget jelent a blokk megőrzése is.
A nyereményekkel kapcsolatos vásárlói attitűd összetett képet mutat. A fogyasztók egy adott promócióban a megnyerhető ajándékok alapján mérlegelik nyerési esélyüket. Minél népszerűbb egy nyeremény, annál kisebb esélyt látnak annak megnyerésére, ami csökkenti a promócióban való részvételi kedvet. Bár ez a megítélés az előző évekhez képest kisebb arányban van jelen, gépjárműnyeremény esetén továbbra is általános jelenség; a gépkocsit jellemzően egyáltalán nem látják megnyerhetőnek.
A fogyasztói visszajelzések szerint a márkázott termék mint nyeremény vagy ajándék, kevéssé motiváló. A viselhető, hordható tárgyak esetében a vásárlók nem kedvelik a márkaüzenettel, logóval való feliratozást.
A pénzvisszatérítési garancia alapvetően pozitív megítélésű, ugyanakkor a vásárló már a termék megvásárlása előtt tudja, hogy nem kíván majd élni ezzel, ami szintén negatívan befolyásolja a részvételi kedvet.
A kóstoltatást új termékek, ízek bevezetésekor kifejezetten pozitívan értékelik, ám ha nem kapcsolódik hozzá egyéb aktivitás, játék, ajándék vagy termékminta, az ilyen típusú promóció kisebb figyelmet és érdeklődést kap.
A pontgyűjtéssel pénzért megvásárolható eszközök promóciója pedig abban az esetben nyeri el a vásárlók tetszését, ha úgy vélik, olyan értékhez juthatnak, ami más módon nem megszerezhető. //
Kapcsolódó cikkeink
Átadták a „Játék egy zöldebb jövőért” promóció díjait
A „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promóció fődíját ünnepélyes keretek…
Tovább olvasom >Együtt hajóztunk (2. rész)
Szeptember 25–29. között Tapolcán, a Hotel Pelionban gyűlt össze a…
Tovább olvasom >Márkák a ringben
Csütörtök délután Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója „Brand Footprint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >