A vártnál kevésbé nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban februárban, csakúgy mint januárban, ami újabb jelzése annak, hogy gyengébben indult az idei év a legnagyobb euróövezeti gazdaságban.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom, az árhatások kiszűrésével, 1,3 százalékkal nőtt tavaly februárhoz képest. Elemzők 2,2 százalékos emelkedésre számítottak a januári 2,3 százalékos bővülés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 2,2 százalékkal nőtt februárban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly és idén februárban is 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken és nominális értéken is egyaránt 0,7 százalékkal nőtt februárban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,8 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a januári 0,7 százalékos visszaesés után.
Az adatok azt mutatják, hogy az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei év elején is gyenge maradhat a lakossági fogyasztás, amely a tavalyi utolsó negyedévben már egyáltalán nem járult hozzá a gazdasági növekedéshez.
Az utóbbi években a lakossági fogyasztás volt a növekedés egyik fő motorja, mivel a fogyasztók az emelkedő béreknek, a rekordmagas foglalkoztatottságnak és erős munkahelyi biztonságnak köszönhetően szívesebben költekeztek. Tavaly október-decemberben viszont már az export hajtotta a német gazdaság bővülését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >