A Nagybani Piac részesedése 40 százalékos a zöldség-gyümölcs kiskereskedelemben
A Budapesti Nagybani Piac részesedése 40 százalék körüli a friss hazai zöldég-gyümölcs kiskereskedelmi forgalomból. Tavaly több mint 168 ezer termelői belépést regisztráltak, ami azt jelenti, hogy több mint 2500 termelő értékesít rendszeresen a piacon – mondta Házi Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek abból az alkalomból, hogy 25 éve működik a Nagykőrösi úton az ország legnagyobb nagybani piaca.
Házi Zoltán felidézte, hogy a főváros és egyben az ország legnagyobb, nagybani értékesítésre épült friss zöldség-gyümölcs piaca 1991 nyarán nyitotta meg kapuit jelenlegi helyszínén, ahová a Bosnyák térről költözött.
Elmondta: az autópályák közelsége biztosítja a piac elérhetőségét, és a népszerűségnek köszönhetően a nyitáskori 10 hektáros terület mára közel három és félszeresére, 33 hektárra nőtt.
A piac árbevétele közel 2,7 milliárd forint volt tavaly, ez közel azonos az előző évivel. A forgalmukat leginkább az adott év termésmennyisége határozza meg, amelyet viszont jelentősen befolyásol az időjárás – tette hozzá.
Tájékoztatott arról is, hogy az elmúlt huszonöt évben a hazai fogyasztók friss zöldséggel és gyümölccsel történő ellátása mellett az agrártermelés értékesítési biztonságának megteremtését is célul tűzték ki.
A fővárosi nagybani piac infrastruktúrája és szolgáltatásai folyamatosan fejlődtek: jelenleg mintegy 25 ezer négyzetméter alapterületen raktár és hűtőcsarnok, 5,5 ezer négyzetméter területű banánérlelő és hűtőtároló, 120 fedett kereskedői és 1200 nyílt termelői árusítóhely biztosítja a közel 250 nagykereskedelmi vállalkozás, valamint a termelők nagybani kereskedését.
Hozzátette, hogy az elmúlt években a termelés az időjárás következtében hektikusan változott, de a nagybani piacon értékesített zöldség-gyümölcs mennyisége minimálisan módosult. 2015-ben is meghaladta a 400 000 tonnát.
A logisztikai szerepkör további erősítése mellett az árukínálat más élelmiszer-főcsoportjainak megjelenését is tervezik, például mélyhűtött és feldolgozott termékek megjelenését a piacon. Ennek érdekében új raktárcsarnok megépítésének terveit készítik elő. Vizsgálják az együttműködés lehetőségét élelmiszer-feldolgozó üzem létesítésére is – sorolta a jövőbeni elképzeléseket a vezérigazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb tojást hozott az idei húsvét a tavalyihoz képest
A KSH adatai alapján Magyarország 1%-kal több héjas tojást (32,7…
Tovább olvasom >Több újhagyma, de kevesebb póréhagyma termett
A KSH adatai szerint Magyarországon 2,67 ezer tonna újhagyma (zöldhagyma)…
Tovább olvasom >Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM, a mezőgazdasági cégcsoport árbevételének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >