A logisztikai szövetség az ágazat versenyképességének növeléséért a kormányhoz fordult
A logisztikai ágazatot és azon belül a közúti, a vasúti és vízi fuvarozás, a logisztikai szolgáltatások, valamint a vám területét érintő intézkedési csomagot dolgozott ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a szektor versenyképességének növelése érdekében, a dokumentumot a kormánynak is eljuttatták – közölte az MLSZKSZ az MTI-vel.
A közlemény szerint a dokumentumban feltüntetett problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne.
Az MLSZKSZ elsősorban a visegrádi országok közös diplomáciai fellépését szorgalmazza, ugyanis a tervezett uniós jogszabályok (mobilitási csomag) elfogadása a szövetség szerint a nemzetközi árufuvarozásban érdekelt kelet-közép-európai fuvarozó vállalatok tevékenységét érintené hátrányosan.
A szövetség a közúti fuvarozás helyzetének javítása érdekében fontos feladatnak tartja még a magyarországi engedélygazdálkodási gyakorlat és az okmánybiztonság felülvizsgálatát. Szerintük új alapokra kell helyezni az engedélyek kiadását, hogy az unión kívüli „harmadik országok”, valamint az újonnan csatlakozott uniós tagországok fuvarozói jogosulatlanul ne kerülhessenek előnybe magyar társaikkal szemben.
Továbbá a közúti fuvarozást érintő adózási jogszabályok módosítását, a fordított áfafizetés bevezetését javasolják, hogy a magyar cégek ne legyenek anyagilag érdekeltek a külföldi fuvarozók megbízásában, és a magyarországi árut elsősorban hazai fuvarozók szállíthassák el.
Álláspontjuk szerint a vasúti fuvarozás helyzetének javítása érdekében többek között korszerűsíteni kell a rendező pályaudvarokat, a megfelelő képzettségű szakember megtartásához pedig ki kell dolgozni a vasúti életpályamodellt.
A vízi fuvarozás területén az elmúlt években a kikötők komoly – 52 milliárd forintnyi – fejlesztést kaptak. A Duna hajózhatóságának optimális kihasználásához azonban vízlépcsők építésére, a vízi fuvareszköz-állomány felújítására is szükség van, ez a terület azonban az elmúlt években semmilyen támogatást, segítséget nem kapott – írták.
A közlemény szerint a logisztikai iparág, mint Magyarország stratégiai ágazata a magyar GDP 6,3 százalékát állítja elő a közúti, vasúti, vízi, légi, csővezetékes fuvarozás, illetve a raktározás területén, valamint a szektorban dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, több mint 200 000 ember.
Az MLSZKSZ a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze, tagsága 78 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2017-ben elérte a 409 milliárd forintot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jön a jubileumi Logisztikai Évkönyv: szerzők és szponzorok jelentkezését is várják
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában megjelenő Logisztikai Évkönyv, már évtizedek…
Tovább olvasom >A hajózásban a hiszti rossz tanácsadó, vallja az egykori MAHART vezér, hajózási szakember, Szalma Botond.
Szalma Botond, a PlimSoll Zrt elnöke volt a FutureTalks podcast…
Tovább olvasom >Globális hálózatának bővítéséről és csökkenő éves bevételről számolt be a DACHSER
A DACHSER német logisztikai vállalat 2023-ban befektetések, számos felvásárlás és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >