A legtöbb vizsgált citromnál nem talált problémát a Nébih
A vizsgált tíz, hálós kiszerelésű citromtételből egynél találtak megtévesztő jelölést, egynél pedig hiányos címkét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei – közölte a Nébih az MTI-vel.
A hivatal a növényvédőszer-maradékot és a C-vitamin tartalmat, valamint azok jelölését ellenőrizte. Az egyik tétel címkéjén kezeletlennek tüntettek fel a citromot, a laboratórium azonban kismértékű növényvédőszer-maradékot mutatott ki a termékben. Ez jóval határérték alatti mennyiségben volt jelen, de a megtévesztő jelölés miatt eljárás indult a felelős vállalkozóval szemben. A többi 9 citrom megfelelt az előírásoknak ebből a szempontból.
A biztonsági mérések mellett a citromok C-vitamin tartalmát is megmérték. A legkisebb érték 38,1 miligramm/100 gramm, míg a legmagasabb 52,0 miligramm/100 gramm volt, ami azt jelenti, egy citrom fogyasztásával szinte fedezhető az ajánlott napi C-vitaminbevitel fele – írták.
A jelölésre vonatkozó jogszabályoknak egy termék nem felelt meg, mivel a gyümölcs fajtáját nem tüntették fel a csomagolásán. A Nébih figyelmezteti a vállalkozót a hibára, és kötelezi annak javítására.
A citromok közül, amelyek 7 nagyobb üzletlánc gyümölcsosztályáról származtak, 8 spanyol, 1 török és 1 olasz származású volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar fogyasztók aflatoxin terhelését vizsgálták a Nébih szakemberei
A Debreceni Egyetem és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közös…
Tovább olvasom >Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >