A klímaváltozás tönkretette a magyar málnát
Szinte teljesen megszűnt a málnatermesztés Magyarországon – olvasható az agrarszektor.hu-n. Míg az 1980-as években nagy területen voltak málnaültetvények az országban, mára már csak a hobbikertekben termesztik a gyümölcsöt. Hétezer hektárról kevesebb mint száz hektárra csökkent a málna termőterülete közel negyven év alatt.
Gyakorlatilag ma már nem létezik magyar málna, hiába volt Magyarország az 1980-as években Európa legnagyobb málnatermelője. Akkor csaknem hétezer hektár termőterület volt az országban, ma már azonban a száz hektárt sem haladja meg. Főként Pest megyében vannak még málnaültetvények, amelyek a meleg idő miatt idén hamarabb értek be a málnaültetvények – mondta az Inforádiónak Apáti Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) alelnöke.
Ha a hobbikerteket nem számoljuk bele, akkor az 50 hektárt sem érheti el a málna termőterület – tette hozzá az alelnök. Ebből kevés mennyiség kerül a friss piacra, amelyet főleg Budapest környékén tudnak normális áron értékesíteni a termelők. A feldolgozóipar is vesz át málnát, ez a mennyiség azonban elhanyagolható.
A Magyarországon kapható málna nagyobb részét Szerbiából és Lengyelországból importálják. A kész fagyasztott árut pédául olcsóbban lehet behozni az országban, mint amennyiért Magyarországon a hűtőipari vállalatok az alapanyagot megvenni képesek. Apáti Ferenc kiemelte, hogy a málnaültetvények eltűnésének oka lehet, hogy az itthoni klíma nem igazán kedvez a málnatermesztésnek, a gyümölcs ugyanis nem bírja a forró, száraz nyarakat. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >Folytatódik az öntözésfejlesztés támogatása
A gazdálkodókat támogatni kell abban, hogy alkalmazkodni tudjanak a klímaváltozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >