A kiskereskedelmi dolgozók közel negyedét részmunkaidőben alkalmazzák
A hazai versenyszférában a fizikai dolgozók mintegy 12 százalékát alkalmazzák részmunkaidőben, a kiskereskedelemben viszont ez az arány még úgy is 23 százalék, hogy az elmúlt négy évben összesen 5 százalékpontos csökkenés figyelhető meg – idézi a Blokkk.com kimutatását a Világgazdaság Online. Míg 2014-ben a 134 ezer bolti eladóból 38 ezer volt részmunkaidős, addig tavaly 146 ezerből 34 ezer.
A kereskedelmi portál összesítése szerint a 2000–5000 dolgozót foglalkoztató üzletláncoknál, így az Aldinál, a Lidlnél és a Pennynél, a csaknem 9800 eladó 42 százaléka volt részmunkaidős az elmúlt évben, eközben az 5000 fő felettieknél (például az Auchan, a SPAR, a Tesco) a több mint 25 ezer dolgozónak csak a 20 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.
A különféle hatékonysági, versenyképességi mutatókban világszerte erősek a diszkontok, Magyarországon is háttérbe szorítják a többieket például az egy alkalmazottra jutó árbevételben. Ilyen a technológiai, működési rendjük, például szűkebb a választékuk, nincs eladót igénylő csemege- vagy hentespultjuk, ami gyorsabb kiszolgálást és kevesebb költséget jelent. A Blokkk.com szerint nem véletlen, hogy a diszkontoknál nyolc órára vetítve magasabbak a bérek az átlagnál, több viszonylatban is ezek adják a legtöbbet.
Igaz, már nem mindenütt, van, amiben például a CBA veri a diszkontot, de akad olyan munkakör is, amelyben a részmunkaidős aldis dolgozó egy órára vetített bére a hó végén kevesebb, mint a Lidl teljes munkaidős munkatársáé. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >NGM: folytatódik a fogyasztás helyreállása, a kiskereskedelmi forgalom 2024 januárjában 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 2024 januárjában 0,6…
Tovább olvasom >A kiskereskedők többsége már alkalmaz AI-chatet az Egyesült Államokban
Egy a társalgási AI-platform szolgáltató, az On által készített felmérés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >