Magazin: A hajformálás éve lehet 2019

Dátum: 2019. 03. 07. 07:49

A hajápolási szegmens szereplői számára izgalmas kihívásokat tartogat az idei év, számos újítással terveznek megjelenni a piacon. Világszintű trend, hogy az emberek mindinkább előnyben részesítik a természetes összetevőket tartalmazó termékeket samponok, balzsamok és a hajformázó készítmények esetében egyaránt. Illatok tekintetében a harmonikusság a fő szempont, a vásárlók szívesen próbálnak ki egzotikus, új illatokat is. A gyártók 2019-re a hajformálók előtérbe kerülését jósolják.

Az Unilever Magyarország Kft. számára 2019 is a felfedezésé, a piacon való stabil jelenlét kialakításáé és a növekedésé lesz.

Póder Dorottya
brand manager
Unilever Magyarország

– 2018 végén vezettük be, exkluzív prémium drogériás márkánkat három kategóriában is, melyek közül számunkra az egyik legtöbb új élményt és kihívást jelentő kategória a hajápolás. A Love Beauty & Planet telis-tele van nagyszerű termékelőnyökkel, melyek megfelelnek a mai piaci trendeknek. Különleges természetes összetevőket tartalmaznak, mint például az organikus kókuszolaj és a murumuru vaj, melyek beszerzésére is nagy hangsúlyt fektetünk. Szerencsére egyre több a tudatos vásárló, akiknek igenis fontos, honnan származnak az összetevők, mennyire figyel az adott márka környezete védelmére – fejti ki Póder Dorottya, a márka brand managere.

A hajápolás kategóriában a Joanna termékcsaládot forgalmazó Bedrock Kft. eladásai is kedvezően alakultak 2018-ban. Továbbra is kimagasló eredményeket értek el az argánolajat tartalmazó termékeik. Töretlen népszerűségük a világszinten egyedülálló, Marokkó dél-nyugati részén található, hitelesített, organikus argánolaj-tartalmának köszönhető. Értékes tulajdonságai révén erősíti, táplálja és hidratálja a hajszálakat és a fejbőrt, így a termékcsalád (sampon, hajkondicionáló, kétfázisú spray, hajpakolás, hajvégápoló és hajápoló szérum) a száraz, töredezett hajat már néhány használat után regenerálja, erősíti és hidratálja.

Gilányi Noémi
brand manager
Bedrock

– Cégünk 2018-as év hajápolási termékeinek értékesítési rangsorában a keratin termékcsalád áll a második helyen. A keratinos sampon, hajkondicionáló és spray a sérült haj számára került kifejlesztésre, ugyanis a mindennapi hajformázás, kémiai folyamatok, valamint az UV-sugárzás negatív hatással vannak a haj szerkezetének állapotára. Széles portfóliónknak köszönhetően a fogyasztók megtalálják a számukra legideálisabb terméket, legyen szó hialuront tartalmazó, hipoallergén vagy esetleg prebiotikumos termékkel történő hajápolásról – tájékoztat Gilányi Noémi, brand manager.

Természetes összetevők, harmonikus illattal

A divat és a folyamatosan változó trendek állnak elsősorban a fogyasztói igények és elvárások változásai mögött, a gyártók pedig komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy ezeket az igényeket minél jobban lefedjék. Ennek következménye az egyre szélesedő termékválaszték, folyamatosan újabb és újabb termékkoncepciók (száraz samponok, micellás samponok stb.) jelennek meg a piacon.

Jáger Melinda
sales manager
Beiersdorf

– Globális trend, hogy a fogyasztók mindenben a természetes összetevőket keresik, ez alól a hajápoló és hajformázó termékek sem kivételek, egyre nagyobb igény mutatkozik a vásárlók részéről a mesterséges anyagokat kizáró samponok, balzsamok és egyéb hajápolási és hajformázási termékek iránt – ismerteti Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. sales managere.

A Bedrock Kft. a modern csatornában, a hazai üzletláncokban, illetve a nagykereskedelmi partnereinél ért el kimagasló eredményeket. Gilányi Noémi elmondása szerint a samponok kiszereléseit tekintve a 200 ml-es változatok a legkelendőbbek, míg az utóápoló termékeknél a 150 ml-es kiszerelések a népszerűek.

– Az illatkompozíció minden általunk forgalmazott termék esetében kellemes, harmonizáló. A haj számára hosszan tartó, friss illatot kölcsönöznek. Összetevőiket tekintve az utóbbi időben minél inkább a „mentes” termékekre összpontosult a gyártás. A termékek többsége nem tartalmaz parabént, színezőanyagokat, allergéneket, SLS-t és SLES-t – hangsúlyozza a brand manager.

Az Unilever Magyarország Kft.-nél illatok terén a természetesség volt a fő szempont, ezért szakértőik etikus forrásból származó növényi olajok és esszenciák felhasználásával alkották meg páratlan kompozícióikat.

– A piacon egyre különlegesebb, egzotikusabb illatok jelennek meg, így nálunk is visszaköszön az ilang ilang, vagy akár a mimózavirág különleges világa. Mivel jelenleg is a mai igényeknek megfelelő portfólióval rendelkezünk, ezért idén is folytatjuk a már megkezdett utat, és innovációs tevékenységünk eredményeképp még érzékibb végeredménnyel csábítjuk el a fogyasztókat – mondja Póder Dorottya.

 

 

A márka adja el a terméket

Jáger Melinda szerint nem meglepetés, hogy a hajápoló termékek, azon belül is a samponok voltak a tavalyi év győztesei; 2018-as új termékbevezetéseik elsősorban ezt a szegmenst célozták, az év során több olyan termékcsaláddal jelentek meg, amely addig egyáltalán nem volt megtalálható a NIVEA márka égisze alatt.

– 2018 közepén dobtuk piacra szárazsampon termékcsaládunkat, amely a rohanó napokban könnyíti meg fogyasztóink életét, hiszen egész napra friss érzést és kellemes illatot biztosít, így két hajmosás között sem kell kompromisszumot kötni, a haj mindig friss és élettel teli lesz – tudjuk meg Jáger Melindától. Hozzáteszi: – Szintén 2018-ban jelent meg a piacon a micellás sampon termékcsaládunk, amely a kíméletes, ugyanakkor hatékony és alapos ápolás kombinációját nyújtja. Hajmosás közben a finom tisztító részecskék (micellák) magukba zárják a szennyeződést és a zsiradékot, öblítés után tökéletesen tisztává varázsolják a hajat, nem mellesleg védik a fejbőr természetes pH-egyensúlyát. Az új termékcsalád gyorsan termékportfóliónk előkelő helyére tornázta fel magát. A természetes össze­tevőkkel készülő termékek további térnyerését várjuk, ezt a trendet a Beiersdorf Kft. is igyekszik minél jobban meglovagolni a NIVEA márka új bevezetéseivel.

A cég életében a 2018-as év a hajápolásról szólt, 2019-ben elsősorban a hajformálás területén szeretnének erősíteni: ebben a kategóriában több termékbevezetésük is lesz mind a női, mind a férfi szegmensben.

– Fontos ugyanakkor, hogy a hajápolás kategóriában is erősítsük piaci pozíciónkat, ennek megfelelően már korán, az év elején újdonsággal jelenünk meg: január közepétől elérhető a Hairmilk Natural Shine termékcsalád, amely a tejfehérjék mellett selyemfehérjét és -olajat tartalmaz, ezáltal biztosítva természetes ragyogást a száraz és fáradt hajnak – jelzi a Beiersdorf Kft. sales managere.

Gilányi Noémi szerint a hajápolási kategória trendjét tekintve 2019-ben a fő hangsúly a hajkondicionálókra, hajápoló szérumokra és a hajápoló olajokra helyeződik. Ezen termékek funkciója a száraz és sérült haj hidratálása és simítása, fő összetevői a ricinusolaj, keratin, argánolaj és teafaolaj.

– Új termékbevezetést a hajszínező kategóriát „kiegészítő” hajápoló termékeknél tervezünk.

A termékek festett szőke, barna, vörös, valamint ősz hajra kínálnak olyan megoldást, mely lehetővé teszi, hogy a haj tovább megőrizze színe intenzitását és fényességét.

– Az Ultra Color System készítményei sampon, balzsam, illetve spray formájában lesznek elérhetők – mondja a Bedrock Kft. brand managere.

Az Unilevernél úgy látják, ma már nemcsak a termék áll egyedül a vásárlási döntés központjában, sokkal inkább az, amit a márka képvisel.

– Célunk, hogy termékeink előállítása a lehető legkisebb szénlábnyommal járjon, odafigyelünk a környezettudatosságra, napjaink egyik legfontosabb problémakörére. Flakonjaink 100%-ig újrahasznosított műanyagból készülnek, és azon vagyunk, hogy még tovább fejlesszük csomagolásainkat. Hisszük, hogy kis lépésekkel hatalmas változást tudunk elérni, és erre motiválunk mindenkit – vázolja Póder Dorottya.

 

 

A fiatalok elérése a cél

A Bedrock a folyamatos árakciók mellett új display-kihelyezésekkel, wobblerekkel és nyereményjátékokkal támogatja az értékesítést. Az üzletekbe új POS-eszközök kerülnek majd ki, melyek az újonnan bevezetésre kerülő termékeikre fogják felhívni a figyelmet.

– Prémium trade megjelenéseink mellett az online kommunikációra helyeződik a hangsúly. Minden újonnan felmerülő online eszköznél megvizsgáljuk a benne rejlő potenciált, és ha azt alkalmasnak találjuk célcsoportunk megfelelő eléréséhez, mindenképp az elsők között fogjuk belevetni magunkat valami másba, valami különlegesbe – jelzi az Unilever Magyarország junior brand managere.

A Beiersdorf esetében nagy hangsúlyt kap a digitális kommunikáció, a hatékonyság mellett a fiatalabb célcsoportot is eredményesebben tudják ezen a módon megszólítani. Szintén a fiatalok jobb elérése érdekében kezdtek bele 2017-ben a véleményvezér (influencer) kommunikációba, amely a hagyományos hirdetésekkel szemben hatékonyabban tudja közvetíteni az üzeneteiket, és a fiatalabb fogyasztók is hitelesebbnek tartják ezt a fajta kommunikációt.

– Minden fogyasztó titkon arról álmodik, hogy otthon, saját fürdőszobájában ugyanazt a tökéletes frizurát tudja megalkotni, mint amit a TV-ben vagy éppen az interneten látott, vagy amit a fodrászok könnyűszerrel megalkotnak. Nekik nyújtunk segítséget a honlapunkon megtalálható hajápolási tippekkel és trükkökkel, valamint a minden hajtípust lefedő frizuratippjeinkkel. Ezek a tartalmak rendkívül népszerűek, és sok látogatót csábítanak az oldalunkra – tudjuk meg Jáger Melindától.

Budai K.

Kapcsolódó cikkeink