A Gazdasági Versenyhivatal a helyszíni kutatásokról készült tájékoztatóval segíti a vállalkozásokat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatót tett közzé, hogy eligazítást nyújtson a helyszíni kutatások menetéről, jogszabályi hátteréről, valamint a feleket megillető jogokról és kötelezettségekről a vállalkozások számára.
A honlapján közzétett tájékoztatóval a hatóság elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak igyekszik támogatást nyújtani, miután egyre többször valósul meg helyszíni kutatás ilyen típusú vállalkozásoknál is. Az összeállítás közérthetően foglalja össze a Versenytörvény helyszíni kutatásokra irányadó szabályait, és bemutatja a kialakult joggyakorlatot is. Célja olyan gyakorlati információ közvetítése az érintett vállalkozásoknak, amellyel elősegíthető utóbbiak jogkövető magatartása.
A helyszíni kutatások célja, hogy az érintett vállalkozás helyiségeiben a GVH vizsgálói a feltételezett jogsértéssel vagy a vizsgált összefonódással kapcsolatos bizonyítékokat gyűjtsenek. Helyszíni kutatás csak bírói engedély birtokában végezhető.
A GVH vizsgálói jogosultak belépni és átkutatni üzleti és magánhasználatú helyiségeket, járműveket, valamint átvizsgálni, lemásolni, vagy zár alá venni az ott fellelhető iratokat és adathordozókat (számítógép, mobiltelefon, stb.).
Eljárási bírsággal sújtható, sőt bizonyos esetekben akár büntetőjogi következményekkel is szembesülhet az, aki akadályozza a GVH vizsgálóit a helyszíni kutatásban.
Kapcsolódó cikkeink
Környezetterhelést mutató jelölési rendszert vezetne be a GVH az élelmiszerekre
Megkönnyítené a tudatos fogyasztói döntést, ha környezetterhelést mutató jelölési rendszert…
Tovább olvasom >GVH: Gyakorlatilag lenullázodott az éves élelmiszer-infláció márciusban
Az éves alapon mért élelmiszerinfláció 0,7 százalék volt 2024 márciusában…
Tovább olvasom >Több ponton módosulhat a versenytörvény, új hatásköröket kaphat a GVH
Még hatékonyabb lehet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyvédelmi tevékenysége, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >