A felnőtt lakosság csupán egyharmada hajlandó tenni is környezetünk védelméért
A magyar felnőtt lakosság mindössze egyharmadát érdekli a környezetvédelem, mint téma. Hasonló arányban vannak azok, akik azt vallják magukról, hogy hajlandóak is tenni környezetünk védelméért – állapítja meg a GfK Hungária.
A GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet közös kutatása megvizsgálta a lakosság környezetvédelemhez, környezettudatos életmódhoz való viszonyát. A felmérések szerint a lakosság 45 százaléka vallja magáról, hogy valaha is gyűjtötte szelektíven a szemetet. Legnagyobb arányban a „befutott értelmiségiek”, legcsekélyebb arányban pedig a társadalom legalsó rétege teszi mindezt. A környezetvédelemmel kapcsolatos témák különböző mértékben érdeklik a felnőtt lakosságot. Amíg a szelektív hulladékgyűjtés a fogyasztók felét foglalkoztatja, a klímaváltozás vagy a társadalmi felelősségvállalás még idegenül cseng az embereknek. A felmérés megállapítja, hogy a „zöld gondolkodás”, a környezetvédelem a kultúrafogyasztás része, ezért nagymértékben kultúrafüggő. A szelektív hulladékgyűjtésen kívül sok más lépéssel tudunk tenni a környezetünk védelméért. A GfK Hungária klímaváltozással kapcsolatos felmérése ennek járt utána. Az eredmények szerint tízből heten hajlandók energiatakarékos izzót használni, tízből hatan kapcsolják ki elektromos készülékeiket, ha nem használják, és hasonló arányban vannak azok, akik olyan új háztartási készüléket (mosógép, hűtőgép) vásárolnak, amely kevesebb áramot fogyaszt. Az autó használatáról azonban csak az emberek alig több mint egynegyede mondana le.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Évente 35 billió euróra kárt okoz az éghajlatváltozás
Az éghajlatváltozás hatásait kutató potsdami PIK Intézet (PIK) tanulmánya szerint…
Tovább olvasom >Nehézségekbe ütközött a MyPrice (Mere) belgiumi terjeszkedése
A MyPrice orosz diszkontcég bejelentése, miszerint hamarosan megnyitja Belgiumban negyedik…
Tovább olvasom >Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >