A dohánygyártók vesztenek, a szeszesitalgyártók nyernek
A több adótörvényt módosító és a nemzetgazdasági miniszter által jegyzett törvényjavaslat zárószavazása előtt olyan módosításokat támogat a kormány, amely növeli a cigaretta adóját, viszont megszünteti a természetes aromával készített, és az egyéb párlatok jövedéki adóbeli megkülönböztetését, így csökken az adó – az alkotmányügyi bizottság által tárgyalt módosítások a parlament honlapján jelentek meg.
Bánki Erik (Fidesz) képviselő a cigaretta minden ezer darabjára megszabott adó megemelését javasolta, amit a kormány képviselője és a bizottság is támogatott. Az eredeti javaslat a két elemből álló adó közül az ezer darabonkéntit változatlanul hagyta, viszont a kiskereskedelmi ár százalékában megadott adón emelt. A mostani módosítás az első elemet is három fokozatban emelte. Így november 1-től az ezer darabonkénti adó a korábbi 9.750 forint helyett 10.550 forint lesz. Jövő május 1-től 11.300 forint, míg november 1-től 11.750 forint lesz az ezer darabonkénti jövedéki adó a cigarettán.
A szivar, továbbá a cigaretta- és a pipadohány adója az eredeti javaslat szerint emelkedik.
Az alkoholpárlatoknál az volt a kormány célja, hogy a természetes aromával ízesített ilyen termékek adója alacsonyabb, míg a többié magasabb legyen. Rogán Antal ezt a megkülönböztetést eltörölni javasolta, de úgy, hogy minden párlatra az alacsonyabb taksát kelljen alkalmazni. Ez a 289.900 forint csak 5 százalékkal több a mai – minden párlatra alkalmazandó – adónál, míg a magasabb adó 414.150 forint lett volna – mindkét esetben egy hektoliter tiszta szeszre vetítve.
Rogán Antal javaslatát a kormány képviselője és a bizottság is támogatta, Font Sándor (Fidesz) indítványára viszont csak a bizottság mondott igent, így nagy valószínűséggel az Országgyűlés is az előbbit támogatja majd.
Font Sándor a törköly-, a gyümölcstörköly-, a mazsola-, és a gyümölcspárlatra javasolta az alacsonyabb adókulcsot, a többire a magasabbat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >