A diszkont légitársaságok utasforgalma nőtt a legnagyobb mértékben Európában az első negyedévben
A diszkont légitársaságok utasforgalma nőtt a legnagyobb mértékben Európában az első negyedévben az előző évi adatokhoz képest – derül ki a légitársaságok által közzétett utasforgalmi adatokból.
A legnagyobb bővülést a magyar kötődésű Wizz Air érte el, a január-márciusi időszakban 11 százalékkal 7,6 millióra növelte utasai számát, a járatok kihasználtsága 1 százalékponttal 92,1 százalékra javult. Fő versenytársa, a Ryanair ugyanebben az időszakban 10,3 százalékkal 30,8 millióra növelte utasai számát, a gépek töltöttsége 0,7 százalékponttal 94,3 százalékra javult.
Az easyJet csak a negyedéves pénzügyi jelentéssel együtt közöl adatokat, legutóbb a december 31-ével végződött negyedévről hozott nyilvánosságra statisztikát, így az adatok nem összehasonlíthatóak.
A hagyományos légitársaságok közül a Lufthansa-csoport a diszkont leányvállalatok nélkül 21,8 millió utast fuvarozott, ami 3,3 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi első negyedévhez képest, a járatok kihasználtsága 0,1 százalékponttal 77,8 százalékra mérséklődött. Az Air France és KLM járatait 19,7 millióan használták, 2,7 százalékkal többen, mint egy évvel korábban, a töltöttség 0,4 százalékponttal 86,3 százalékra esett. Az International Airlines Group (IAG) a diszkont cégei nélkül 17,7 millió utast fuvarozott, 4,7 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A járatok kihasználtsága 0,2 százalékponttal 80,5 százalékra javult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra…
Tovább olvasom >Erős negyedévet zárt a Budapest Airport
A Budapest Airport közleménye szerint a repülőtér kiváló eredményekkel zárta…
Tovább olvasom >MTÜ: hatvanmillió forintos segítség a Hotel Silvanus helyreállításához
Március elején égett le a térség egyik leglátogatottabb szállodájának, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra…
Tovább olvasom >Pálinkakoktél-verseny
A várakozásokat is felülmúlta a március elején rendezett II. Árpád Párlat…
Tovább olvasom >Így vélekednek a magyarok a dohányzási kultúráról
Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan…
Tovább olvasom >