A csapolt sör áfacsökkentését szorgalmazzák a sörfőzdék konferenciáján
Minőségben és mennyiségben is nő a magyar sörpiac, fejenként 63-64 liter az éves fogyasztás mértéke – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A sör áfájának mérséklését szorgalmazza a Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület – nyilatkozta a Világgazdaságnak Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója Brüsszelben, a sörfőzdék konferenciáján. A Magyarországon fogyasztott csapolt sörök több mint 90 százaléka itthon készül. Az EU-ban nincs mód a helyi termékek preferálására, ám a csökkentett áfával a magyar termékek kerülhetnének előtérbe. Romániában 9 százalékra mérsékelték a csapolt sör áfáját a vendéglátásban. Csaknem egy tucat uniós országban alkoholos italokra is vonatkozik már a kedvezményes áfa.
Magyarországon az utóbbi három évben növekszik a sörpiac, minőségében és volumenében is – mondta Schillinger Attila. A prémiumkategóriák az utóbbi években két számjegyű növekedést könyvelhettek el, a mennyiségi bővülés pedig 2-4 százalékot tett ki (kivéve 2016-ban, amikor stagnálás volt).
Az igazgató szerint a nagy sportesemények, például a foci-vb 1-2 százalékos növekedést hozhat itthon a sörfogyasztásban. Ha mi rendeznénk ilyen viadalt, az 4-5 százalékos emelkedést jelentene. A meleg, napsütéses időjárás kedvez a sörivásnak (itthon is): Svédországban és Norvégiában sörfogyasztási csúcsot hozott az elmúlt hetek kánikulája, míg Spanyolországban és Portugáliában a rossz idő visszaesést okozott.
Magyarország az európai középmezőnyben helyezkedik el a 63-64 liter/fő/év fogyasztással, a vezető csehek 138 litert gurítanak le fejenként egy évben, de a németek sem ódzkodnak a sörtől. Belgiumban az előállított sörmennyiség 75 százaléka kivitelre készül. Csehországban hetente nyílik egy sörfőzde; Schillinger több anekdotát hallott már sörturizmusról, ám erről nincsenek adatai.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója úgy látja: a fogyasztók egy részénél érzékelhető márkahűség, a prímet a lager típusú sörök viszik itthon (ezek adják a piac 80-90 százalékát). A kisüzemi és a nagyüzemi sörfőzdék innovációjának köszönhetően 2017 áttörést hozott, megjelentek a speciális főzetek, sőt már szezonális különlegességek is kaphatók. Schillinger jelezte: a szövetség építi a sörkultúrát, nagyon jó ázsiójuk van a magyar söröknek, idén elindult a Csapra, magyar! kezdeményezés is, hogy kóstoljuk meg csapolt söreinket. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >Prémiumra hangolva
A tavalyi év áremelkedése a sörgyártókat szigorú költségkontrollra kényszerítette, miközben…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >