A csapolt sör áfacsökkentését szorgalmazzák a sörfőzdék konferenciáján
Minőségben és mennyiségben is nő a magyar sörpiac, fejenként 63-64 liter az éves fogyasztás mértéke – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A sör áfájának mérséklését szorgalmazza a Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület – nyilatkozta a Világgazdaságnak Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója Brüsszelben, a sörfőzdék konferenciáján. A Magyarországon fogyasztott csapolt sörök több mint 90 százaléka itthon készül. Az EU-ban nincs mód a helyi termékek preferálására, ám a csökkentett áfával a magyar termékek kerülhetnének előtérbe. Romániában 9 százalékra mérsékelték a csapolt sör áfáját a vendéglátásban. Csaknem egy tucat uniós országban alkoholos italokra is vonatkozik már a kedvezményes áfa.
Magyarországon az utóbbi három évben növekszik a sörpiac, minőségében és volumenében is – mondta Schillinger Attila. A prémiumkategóriák az utóbbi években két számjegyű növekedést könyvelhettek el, a mennyiségi bővülés pedig 2-4 százalékot tett ki (kivéve 2016-ban, amikor stagnálás volt).
Az igazgató szerint a nagy sportesemények, például a foci-vb 1-2 százalékos növekedést hozhat itthon a sörfogyasztásban. Ha mi rendeznénk ilyen viadalt, az 4-5 százalékos emelkedést jelentene. A meleg, napsütéses időjárás kedvez a sörivásnak (itthon is): Svédországban és Norvégiában sörfogyasztási csúcsot hozott az elmúlt hetek kánikulája, míg Spanyolországban és Portugáliában a rossz idő visszaesést okozott.
Magyarország az európai középmezőnyben helyezkedik el a 63-64 liter/fő/év fogyasztással, a vezető csehek 138 litert gurítanak le fejenként egy évben, de a németek sem ódzkodnak a sörtől. Belgiumban az előállított sörmennyiség 75 százaléka kivitelre készül. Csehországban hetente nyílik egy sörfőzde; Schillinger több anekdotát hallott már sörturizmusról, ám erről nincsenek adatai.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója úgy látja: a fogyasztók egy részénél érzékelhető márkahűség, a prímet a lager típusú sörök viszik itthon (ezek adják a piac 80-90 százalékát). A kisüzemi és a nagyüzemi sörfőzdék innovációjának köszönhetően 2017 áttörést hozott, megjelentek a speciális főzetek, sőt már szezonális különlegességek is kaphatók. Schillinger jelezte: a szövetség építi a sörkultúrát, nagyon jó ázsiójuk van a magyar söröknek, idén elindult a Csapra, magyar! kezdeményezés is, hogy kóstoljuk meg csapolt söreinket. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >Új felsőerjesztésű sörrel jelentkezik Dreher
A Dreher Sörgyárak egy új, ale típusú sörrel bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >