Minőségi borok az áruházak polcain
Évek óta megfigyelhető trend, hogy a hipermarketek, diszkontok polcain kifejezetten jó áron vásárolhatunk színvonalas borokat. A hozzáértők is egyre több időt töltenek a hiperek vagy a diszkontok borospolcai között sétálgatva – írja az agrarszektor.hu.
Több üzletláncnál évek óta megfigyelhető trend, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a borválasztékra. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnnek a legalsó polcokról a flakonos, kannás, konkrét borvidék megjelölése nélküli borok, vagy a 400-500 forintos édes vörösek, hanem azt, hogy presztízs lett a láncok számára, hogy neves termelők borait forgalmazzák, vagy saját márkanévvel árusítsanak kiemelkedő ár-érték arányú borokat.
A célközönséget leginkább azok jelentik, akik rendszeres látogatói a borboltoknak, érdeklődnek a minőségi borok iránt, figyelik a szaksajtót. Ugyanakkor sok jó bort találni az áruházakban a belépőkategóriában: ezek kiválóan alkalmasak lehetnek arra, hogy a kevésbé tájékozottak megismerkedjenek egy-egy fajtával vagy termőterülettel. Ugyanakkor azok is fogyasztóközönséget jelentenek, akik bár szeretnének újdonságot kóstolni, inkább árérzékenyek, azaz nem fizetnének 2000 forintnál többet egy üveg borért.
Az áruházláncok sok esetben közvetlenül a pincészetektől vásárolnak, központi beszerzéssel dolgoznak, így alacsonyabban tudják tartani az árakat. Vannak olyan láncok, akik komoly nemzetközi beszerzési láncába a magyar üzletek is bekerülnek, és master of wine-ok által válogatott tételeket hoznak Magyarországra, a világ felkapott borvidékeiről. Ugyanakkor egy ilyen láncba a magyar borászatok is bekerülhetnek, így például Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is találhatnak színvonalas magyar borválasztékot a fogyasztók.
Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, szaktanácsadó nemrég a gaultmillau.hu-nak arról beszélt, hogy a Lidl Magyarország stratégiai tanácsadójaként arra törekszik, hogy több magyar bor kerüljön a polcokra. Az áruházlánc csökkenti a folyamatosan elérhető külföldi borok számát a magyar borok javára, a magyar boroknak és a magyar borászoknak szeretnének több lehetőséget biztosítani. Hozzátette: kihasználják a közvetlenül a pincészetektől történő központi beszerzést és a gyors forgást, így optimalizálják a kínálatot. A szakértő egyébként saját Facebook-oldalán rendszeresen bemutatja, hogy szerinte milyen borokat érdemes vásárolni a diszkontláncnál.
Más láncok, például az Aldi és a Tesco is évek óta a borblogok kedvencei. A Tesco Finest saját márkás termékcsaládban izgalmas külföldi borokat is találhatunk, remek áron. Jó példa erre a dél-afrikai Adi Badenhorst, akit nem túlzás igazán felkapott sztárborásznak nevezni (ráadásul egy neves borász dinasztia leszármazottja). Badenhorst chenin blanc-ja ezer forint alatt kapható az áruházláncnál, szakértők szerint ár-érték arányban elképesztő teljesítményt nyújt ez a furminthoz hasonlító, gyümölcsös fehérbor. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Borok Badacsonyból
A Badacsonyi borvidék márciusban már tizenharmadik alkalommal költözött a budapesti…
Tovább olvasom >lyen az élet női sommelierként
Mi szükséges ahhoz, hogy valakiből sikeres sommelier legyen? Vajon nőként…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >