45 milliárdot kapnak a szőlészek és a borászok
Évente 29 millió euró, összesen több mint 45 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre a szőlő- és borágazat támogatására a 2018 végéig tartó ötéves időszakban – olvasható az agrarszektor.hu-n. Idén 2,9 millió hektoliter bor kerülhet a pincékbe, ez a tavalyihoz képest minimális növekedést jelent.
Több mint 45 milliárd forint, 145,5 millió eurós uniós támogatással gazdálkodhat a szőlő-és borágazat a 2018 végéig tartó ötévese időszakban – mondta Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára. Ez évente 29 millió eurónyi forrást jelent. Már megkezdődtek a tárgyalások a következő pénzügyi időszak támogatásairól, a magyar javaslatot 2018. március 1-ig kell eljuttatnia a Brüsszelbe .
Borszőlőből a várható országos termésátlag az előzetes becslés alapján hektáronként 6,3 tonna lehet, amelyből 2,9 millió hektoliter bor kerülhet a pincékbe, a tavalyi 2,82 millió hektoliterrel szemben. Az emelkedő termésmennyiség ellenére sikerült megőrizni a tavalyi szőlőárakat, ezért az alacsonyabb növényvédelmi költségek és a magasabb terméshozamoknak köszönhetően nőhet a gazdák jövedelme .
A szaktárca idén megalkotta a kisüzemi bortermelői regisztert, amellyel csökkentek az ezer hektoliternél kevesebb bort előállító üzemek adminisztrációs terhei. 2013-ban megkezdődött a Nemzeti borkiválósági program is, amelynek célja, hogy a borászatoknak ingyenes megjelenési és promóciós lehetőséget biztosítson, valamint kalauzzal könnyítse a fogyasztók vásárlási döntéseit. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Kis borászat nagy sikerei
Hazai és nemzetközi szinten is kiemelkedő, eredményekben gazdag évet zárt…
Tovább olvasom >Geo Terroir kutatócsoport alakult a Szegedi Tudományegyetemen
Több tudományterület szakembereinek együttműködésével a hazai agrárium, élelmiszeripar és turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >