3,7 százalékos növekedést és 2,3 százalékos inflációt vár idén a Kopint-Tárki Zrt.
A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet Zrt. kutatói idén 3,7 százalékos növekedést és éves szinten 2,3 százalékos inflációt várnak – mondta Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.
Elmondta: a konjunktúrakutató intézet munkatársai korábban is, áprilisi előrejelzésükben szintén 3,7 százalékra várták az idei gazdasági bővülést.
Jövőre a Kopint-Tárki 3,5 százalékos gazdasági növekedést vár, az infláció szerintük 2018-ban tovább emelkedik, éves szinten 2,5 százalékra valószínűsítik – tette hozzá Palócz Éva.
A Kopint kutatói szerint az ipar „magához tért”, nekilendült, és ez nemcsak az autóiparnak köszönhető. Az ipari termelés idén 4,7 százalékkal, jövőre 5,5 százalékkal bővül majd – prognosztizálják a Kopint-Tárki kutatói.
Palócz Éva elmondta: egyre jobban meglódulnak a beruházások, idén 17 százalékkal, jövőre azonban már csak 7 százalékkal bővülnek majd.
Az export ebben az évben és 2018-ban is 8 százalékkal nő majd, az import 2017-ben 9,2 százalékkal, jövőre 9 százalékkal bővül a Kopint prognózisa szerint.
A konjunktúrakutató elemzői azt várják, hogy idén és 2018-ban is a forint/euró árfolyama a 310-es szint körül alakul éves szinten.
Palócz Éva rámutatott: a Kopint-Tárki elemzői arra számítottak, hogy a lakossági fogyasztás erőteljesebben bővül majd, de az idei első negyedéves adatok alapján lejjebb vitték várakozásaikat, így azt jósolják, hogy ebben az évben és jövőre is 3,5-3,5 százalékkal nő majd a háztartások fogyasztása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >