2025-től nem kapható ketreces tartásból származó tojás a Tescóban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 04. 23. 11:30

2018-ban közel 114 millió darab tojást értékesített a Tesco Magyarországon. A kínálatban többféle méret és típus is megtalálható, amelyek közel 90 százaléka magyar termelőtől származik. A Tesco számára nemcsak a tojás származási helye fontos, hanem az is, hogy a tojás milyen tartási körülmények közül érkezik. Az áruházlánc vállalta, hogy 2025-től közép-európai szinten, így Magyarországon is, csak szabad-, ökológiai-, mélyalmos- és egyéb alternatív tartásból származó tojást értékesít.

A Tescóban hetente átlagosan kb. 170 ezer db tojás fogy, de ez a szám a többszörösére nő a húsvéti és karácsonyi időszakban. Ahhoz, hogy az áruházlánc megfelelően ki tudja szolgálni a vásárlói igényeket, illetve széles választékot nyújthasson, megbízható partnerekre van szükség. A Fuchs Tojás Kft. már 15 éve szállít magas minőségű, mélyalmos tartásból származó tojást a Tesco áruházakba. A Veszprém megyei vállalkozás éves szinten kb. 70 millió tojást bocsát ki, melynek mintegy 85 százalékát a Tescóba szállítja.

„A másfél évtizedes együttműködés alatt több mint duplájára tudtuk növelni az állatállományunkat, így mára már kb. 150 ezer madár él a tojó és előnevelő telepeinken. A Tesco pedig ösztönöz minket arra, hogy nyissunk az állatbarát tartási módok felé.” – mondta Fuchs Zsolt a Fuchs Tojás Kft. vezetője.

A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak. Szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat a Tesco polcain egyre nagyobb mennyiségben megtalálhatóak szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások. A megfelelő választáshoz a vásárlókat segíti a tojásokon található, jogszabály által előírt 11 jegyű kód. Ebből kiderül, hogy az adott tojás milyen tartásból, melyik országból, azon belül is melyik telephelyről származik.

Tapasztalataink szerint egyelőre a Tesco Clubkártyás vásárlók főként a ketreces tartásból származó tojásokat választják, de elmondható az is, hogy egyre nagyobb a nyitottság a különböző alternatív tartásból származó tojások iránt. A Tesco bízik abban, hogy vállalásával egyre több vásárlót ösztönöz majd arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek fenntarthatóbb működésből származnak.

Kapcsolódó cikkeink