15 éve jó szomszéd a COOP

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 03. 11:49

A Művészetek Palotájában novemberben ünnepelte a CO-OP Hungary 15. születésnapját. Az ünnepségen közel 1000 üzleti partner, kolléga és barát jelent meg, akik között voltak olyanok is, akik már nem dolgoznak aktívan az FMCG-piacon, mégis eljöttek e nemes alkalomból. A vendégeket köszöntő jeles személyeket idézzük most, hogy a távol maradtak is ízelítőt kapjanak a rendezvényről.

Csepeli Lajos a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke

„A mai nap egy fontos üzenete, hogy itt és most valamennyien együtt köszöntsük azt a 30 000 munkatársunkat, akik ma is teszik a dolgukat, ma is ott vannak a boltokban, és minden reményünk szerint azt a 1,5 millió vásárlót szolgálják ki, akit naponta a boltjainkba várunk… Tizenöt éve annak, hogy egy vesztésre álló pozícióból, a tisztán magyar tulajdonú Coop-üzletlánc megalapításával a régi jelszót – szövetkezés – új erővel és tartalommal töltöttük meg… Ahogy a múltban, a jelenben is nagy hangsúlyt fektetünk és a jövőben is hangsúlyt kívánunk fektetni a nemzeti identitás, a kulturális értékek megőrzését célzó rendezvények, művészeti alkotócsoportok, sportegyesületek és más civil kezdeményezések támogatására. A Coophoz a sport mindig is különösen közel állt, az olimpiai eszme népszerűsítését feladatunknak tekintjük. Immár negyedik alkalommal vagyunk aranyfokozatú támogatói a MOB-nak… A Coopra jellemző az is, hogy mindemellett segítünk, ahol nagy a szükség, ahol nagy a baj. A Coop-csoport idén jelentős forrásokat különített el az árvízkárosultak és az iszapkatasztrófa áldozatainak megsegítésére. Így voltunk, így vagyunk az ország, az emberek mindennapi életének része.”

Murányi László a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója

„A Coop-üzletlánc fejlődése az indulástól, 1995-től töretlen volt. Évről évre nőtt a boltszám, ami mögött 2 jelentős ok húzódott meg. Az egyik természetesen az alapító tulajdonosok elkötelezettsége. Mindenki folyamatosan és egyre bővülő számban hozta be és delegálta a boltjait a Coop-üzletláncba. A másik az, hogy időben döntött úgy a csoport, hogy 2002-ben kialakítja a Coop franchise-rendszerét, ami elősegítette a boltszám további növekedését, és lehetővé tette azt, hogy az országból számos kis- és közepes vállalkozás, egyéni bolt csatlakozzon ehhez a rendszerhez. A csatlakozók számára biztos üzleti hátteret jelentett és segítette őket a versenyben való helytállásban… A legutolsó piackutatások is azt mutatják, hogy a Coop az az üzletlánc Magyarországon, amelyik a legnagyobb mértékben forgalmaz magyar termékeket, kategóriától függően 85-90 százalékban a polcainkon lévő áru hazai forrásokból származik… A 700 saját márkás termék több mint 80 százalékban Magyarországon készül. A termékek gyártói nagyobb részt magyar kis- és középvállalkozások, akik számára ezen termékek gyártása és a Coop vásárlásai olyan biztos piaci hátteret jelentenek, amelyre építhetnek, amelynek révén huzamosabb ideig a piacon tudnak maradni… Szeretném ezúton megköszönni minden dolgozónak, minden tulajdonosnak, minden szállító- és üzleti partnernek azt a támogatást, együttműködést, amit tanúsított az elmúlt 15 év alatt, és amely nélkül nem tudtuk volna ezeket az eredményeket elérni. Arra kérnék mindenkit, hogy ezt a támogatást a jövőbeli terveink megvalósításához is adja meg.”

Tóth Béla a Gyermely Zrt. elnök-igazgatója

„Immáron 40 éve üzletelünk együtt a cooposokkal. A franchise 15 éves, előtte is volt, csak nem tudtuk, így szövetkezeti mozgalomnak hívtuk… Most nagyot változott a világ, manapság a gyártó keresi a kereskedő kegyét, a kereskedő meg a vásárlóét. A mi kapcsolatunk harmonikus maradt mindkét időszakban, mert hamar elfelejtettük a múlt terhes örökségét, és igyekeztünk megőrizni az értékeket. Közös az értékrendünk. Fontos a szakma ismerete és szeretete, a munkatársak megbecsülése, az üzleti partnerek érdekeinek figyelembe vétele. Fontos az adott szó ereje, a megbízhatóság, a kiszámíthatóság, a becsületesség.

A cooposok a piacgazdaságra történő áttérést a nagy terhek ellenére megoldották, mert megújulásra képesek, szorgalmasak és bátrak voltak, amiért felnézünk rájuk. Nem vagyunk még túl a nehezén, ezért talán nem fölöslegesek a jókívánságok. Legyen erőtök, hitetek, merészségetek és bölcsességetek a jövőben is nagy feladatokat vállalni és megoldani!”

Demján Sándor a VOSZ ügyvezető elnöke

„Kedves Barátaim! Úgy érzem, én is egy szövetkezeti termék vagyok. Én ebben a rendszerben tanultam meg azt, amit egy menedzsernek, gazdasági vezetőnek tudni kell… Életem legszebb periódusa is az volt, amikor szövetkezeti kereskedelmi vezető, majd elnök voltam… Azokat, akik felismerték a társulás, összefogás kényszerét, és feladtak bizonyos dolgokat az önállóságukból az összefogás, a jövő érdekében, mindenképpen szakmai dicséret illeti… A szlogen, hogy magyar, önmagában nem elég. Nekünk olyan integrált termelési rendszert kell létrehozni, ahol a magyar termék árban, minőségben, nemzetközi szinten versenyképes. A probléma ma az, hogy nincs elég termék, nincs elég termelés… Nagyon boldog lennék, ha lenne Coop hipermarket is, hazai lánc, ami erősítené a beszerzési volumennagyságot, és akciókkal rá tudna segíteni a többi kis bolt versenyképességére. Ez a korszerű forma… Tisztán és szövetkezeti szívvel köszöntöm ezt a sikeres csapatot, aki az új körülmények között megtanult társulni, és én biztos vagyok benne, hogy sikeresek lesznek és helytállnak ebben a versenyben.”

Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke

„A Coop másfél évtizedének folyamatos gyarapodása bebizonyította, hosszú távon megéri tisztességesnek lenni, megéri az egyenes úton járni, megéri az eredményességet nem csupán a kasszában maradt forintok alapján mérni. Egy vállalat, egy üzletlánc igazi értékét nem a könyvvizsgáló fogja kizárólagosan megmondani, hanem inkább azok az emberek, akik napi kapcsolatban vannak vele: a vásárlók, a beszállítók, a dolgozók és a tulajdonosok… Ha sikeres országban szeretnénk élni, akkor nekünk még több, az önökéhez hasonló szellemben vezetett és működtetett vállalakozásokra lesz szükségünk a jövőben. Itt az ideje, hogy a politika is megértse, mert az elmúlt kemény évek minket is, másokat is a világban megtanítottak rá, hogy a gazdaság nem valami elvont fogalom fent a fellegekben, nem a monitoron ugráló számok sokasága. A gazdaság valójában önökből áll, hús-vér emberekből, akik akarnak dolgozni, akik hosszú távon számolnak, akikben van kitartás, tudás és szorgalom. Ez a valódi érték a gazdaságban, és a valódi érték, mint azt megtapasztaltuk, minden vihar közepette megmarad, sőt új értékeket teremt. Engedjék meg, hogy ennek jegyében kívánjak önöknek további eredményes munkát, sok elégedett társult kisvállalkozót, beszállítót, alkalmazottat és vevőt a Coop-láncnak.”

Kapcsolódó cikkeink