eNet: csaknem egymillióan késve kapták meg karácsonyi online rendelésüket
Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – derül ki az eNet Internetkutató 2017. január eleji felméréséből.
Az MTI-hez kedden eljuttatott összegzés szerint a késések oka az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, de az is, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna.
A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítette a webáruház a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.
A kutatócég szerint a történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10 százalékuk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada ugyanakkor jelezte: a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni, további 7 százalék pedig nem foglalt állást.
A reprezentatív felmérés 993 internetező bevonásával, 2017 január 5. és 10. között készült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >